Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: orginal återställning efter att ha bytt filer???

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question orginal återställning efter att ha bytt filer???

    Hansi jag undrar om det går att återställa min hårdisk genom att bara använda datorn kan jag hitta mina sparade backup filer för att återställa min xbox till orginalt skick.. Jag har köpt ett matrix/xodus chip av er och var nöjd så länge det funkade i min v1.1 idag instalerade jag det utan några problem i en annan xbox v1.0 vilket var mycket smidigare.

    Men nu vill jag se om min xbox verkligen är död eller skadad. Hur fixar jag så att det blir återställt till orginal läge.. Testat att stoppa in min disk i v1.0 boxen men den ville inte alls läsa den e det så att man måste ha den i v1.1 skiljer det verkligen sig på filsystemet.

    Hoppas att få svar på de få frågor jag har ...

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question

    Finns det nån möjlighet att återställa ms dashboard på HD med hjälp av datorn. Eller måste det göras med xboxen...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är bara din xbox som kan läsa/skriva på din hårddisk. Går den inte igång alls?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Jag har prövat i 4 dagar att få chippet att sitta rätt nu går ej jag fick det hela att funka i några timmmar men sen ville jag flytta den till en annan tv och efter det när jag skulle starta den började den boota troligen dålig kontakt mellan moderkort o chip.. Lödde igen de nio hål, sen prövade på nytt, lyckades att få igån det blå X eftersom jag använde d.6.blue bios men under visningen på X:et hänger sig boxen och Service möget från microsoft kommer upp.. Det hela händer likadant med det gröna X:et. Ja jag vet jag har ju bytt ut orginal msxboxdash.xbe och kommer ju inte åt det utan chipet. Chipet är det inget fel på för instalerade det istället på en kompis xbox v1.0

    Vet ej hur man kommer in i HD:en med en PC o kopierar över orginalet som jag har backupat...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    För att undvika att boxen skriver "your xbox require service" efter att man råkat välja "Go Live" i de nya onlinespelen så lägger superdisc 3.1 tillbaka originaldashboarden som xboxdash.xbe och installerar istället evo-x som evoxdash.xbe

    Flasha om din xbox med något av de biosar som finns på superdisc 3.1 istället så laddas evoxdash.xbe och allt fungerar som det skall sedan.

    Om du inte kan flasha om din xbox, använd boxplorer och döp om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe.

    Flasha om till evo-x D.6 eller något annat BIOS som laddar evoxdash.xbe
    Använd superdisc 3.1 och installera först MS DASHBOARD och sedan EVO-X small eller large drive beroende på om du har en stor hårddisk eller ej.

    kolla i din evox.ini vad msdashboard pekar till för filnamn. Den kanske pekar till t.ex. msxboxdash.xbe. Ändra isåfall evox.ini eller lägg in en kopia av ms dashboard med det filnamnet.

    Om inte det hjälper, gör backup på allt du har på c: (till t.ex. e:\c-backup med hjälp av boxplorer, eller med ftp till din pc) och kör "install ms dashboard" från superdisc.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •