Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem med Superdisc 2 och matrix??

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Karlskrona
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Question Problem med Superdisc 2 och matrix??

    Jag har xb v1.1 Philips DVD 10gb hdd och Matrix med Xecuter2 4973_v1.1_256k i bios..

    Tanken med SD är väl att XB skall boota från denna men min box säger att detta är en "unrecogniseble disc" (ursäkta språket).
    Jag har testat att boota från en cdrw och 2 dvdrw men med samma resultat..

    Någon annan som har samma problem eller är det bara min DVD som är kass..????
    Kommer inte på något fyndigt att skriva här....

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Arrow

    Står det Xecuter2 under xbox-loggan när du bootar utan skiva? Om det gör det, då har du i a f fått igång chippet med rätt bios. Mitt tips är annars att testa fler skivor, gör fullständig "erase" av skivan osv...testa på!
    /kLaN

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Karlskrona
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Red face

    Ja. Det står executer 2 under Xb loggan vid uppstart. Har testat med ett par "backup" spel och de fungerar.. dvs läsaren verkar inte ha prblem generellt med hb skivor.??
    Samma skiva funkar hos en polare med V1.0

    Skumt detta..
    Kommer inte på något fyndigt att skriva här....

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post

    om det är till någon tröst =)
    så har jag precis samma porblem (men har dock bara provat med cd-rw skivor)..lyckas inte installera någon dashboard.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Karlskrona
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Wink

    Tja jag vet inte om det är till någon tröst.. Det innebär ju bara att ytterligare en missnöjd matrix/xbox ägare finns i detta avlånga.. Trevliga ord från en riktig optimist

    <small>[ 22 December 2002, 21:35: Meddelandet redigerat av: shorts ]</small>
    Kommer inte på något fyndigt att skriva här....

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Är det inte så att man inte kan köra med superdisc 2 för att matrix chippet blockar på nåt vis? inte helt 100 men tror jag läst det nånstans..

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av telenaar:
    <strong>Är det inte så att man inte kan köra med superdisc 2 för att matrix chippet blockar på nåt vis? inte helt 100 men tror jag läst det nånstans..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag fick i a f gång min box + matrixkort med superdisc2, och för några dagar sedan provade jag superdisc3, fungerar toppen. Har mina funderingar på att sätta ihop en "kLaN Superdisc" med NexGen....
    /kLaN

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    NexGen kommer komma med på superdisc när den är redo för det :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Talking

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>NexGen kommer komma med på superdisc när den är redo för det :-)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Precis! När den är redo för det. nu (0.91c) är den inte mycket att ha.
    /kLaN

Liknande diskussioner

  1. HANSI: X2PRO + SUPERDISC??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 15:20
  2. grava problem med superdisc
    By Clickfix in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-01, 15:20
  3. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. Stora problem med Matrix
    By JJ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 12:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •