Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: XBOX 1.1

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0

Post XBOX 1.1

Hejsan. Jag är rätt ny på det här med XBOX men har i alla fall insett att jag har en verison 1.1
    Är det vettigt att välja ett Matrix chip då eller är jag dum i huvet om jag gör detta ?
    Har sett att en del har problem med detta chip medans det verkar gfunka bra för andra.. ???

//ggiants81

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Norr
    Respekt
    0

Helt klart värt att köpa ett Matrix till Xbox 1.1 ,visst ja hade problem med mitt och efter ca 15 timmar med misslyckande av inpassningen av chipet så gav ja upp och tog fram lödkolven(försökte även med att skrapa runt hålen för att få kontakt). Tog ca 5min att löda igen dom 9 hålen, efter de så fick ja chipet att fungera på första försöket.

Köp om du inte är rädd för att du "kanske" måste löda , kanske du vet nån som kan fixa att löda ifall de behövs? eller varför inte skicka/lämna in xboxen till psxcare för montering.

/Toggi

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    blah
    Respekt
    0

Jag hade rå mycket problem första gången jag skulle sätta in mitt Matrix chip... tog xx antal timmar. INTE kul...

andra gången flashade jag chippet, satte det på Mode 2. Sen skruvade jag bort kåpan, lyfte bort hd å dvd, skrapade lite på "G" spoten (försiktigt), samt på "plattan me de där hålen" med en kniv, satte dit brickan, skruvade fast chippet en aning. Slog på... den startade, slog av å pep en aning. Flyttade chipet en liiiten aning, slog på igen. Voila. Startade som en dröm

Tog inte mer än 15 sek att ställa in... sen om det bara var tur det vet jag ännu inte, ska chippa ett par spel till nu iveckan så får vi väl se hur det går.

Men jag tycker då helt klart det är värt att köpa Matrix om du inte vill löda i boxen.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Cool

Misstänker att du spelar amerikansk fotboll ggiants. Själv spelar jag i Jkpg Hawks U-19. Ses vi på plan nästa år?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Göteborg
    Respekt
    0

Njae Larzon. Det var länge sedan jag spelade junis boll.
    Men det var riktigt kul.

Hoppas det går bra för er iår.

//Joel

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Evolution-X 1.8.3285 dashboard & Evox D.6 bios released!
    By D@nsken in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2002-12-28, 12:01
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner