Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: matrixen blinkar rött men fungerar ändå

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Question matrixen blinkar rött men fungerar ändå

    Hej jag installerade ett matrix chip för ett par veckor sedan,enligt bruksanvisningarna för att chippet ska vara rätt alignat (koordinerat) så ska chippet blinka grönt.Jag fick aldrig chippet att blinka grönt trots flera timmars ihärdigt mikromillimeter pillande.Men trots det så löper chippet stabilt och det är inga problem.Men som sagt det blinkar ju rött och det tyder ju på en felkorrigering av chippet.
    Den gången jag fick chippet att blinka grönt så funkade inte matrixen.Är det någon som varit med om något liknande ?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Gbg
    Inlägg
    109
    Respekt
    22

    Post

    Du har en xbox ver 1.1 då skall det blinka rött
    ****YGIDORP******
    Xbox v1.0 - IBM120GB HD - Thomson DVD - Matrix Xodus Chip - Xecuter2 BIOS - Superdisc3.5.1

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Talking

    Men jag är helt säker på att det är en 1.0 jag köpte den i mars 2002 och efter vad jag läst och förstått hårdvaru mässigt så ska det vara en 1.0

    Den har en thomson dvd läsare och en stor stor kylfläkt till cpun så det måste vara något annat.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    <a href="http://www.xbox-scene.com/versions.php" target="_blank">Här</a> ser du skillnaderna på dom olika vers på xboxen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Det har hänt mig oxå, på en version1.0a att chippet blinkade rött men funkade ändå. Efter en tids körning, runt 3mån fick jag fixera om chippet då det helt plötsligt började låsa sig i div spel och program, för att sedan sluta funka. Oroa dig inte om det utan kör tills det slutar funka, och fixa problemet senare. -Zel
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Talking

    Japp jag jämförde bilderna på dom olika versionerna och konstaterade att det är en ver 1.0 jag har.Det man kan dra slutsatsen är att dom som tillverkar matrix chippen har gjort ett bra chip men helt klart överdrivit hur lätt det är att fixera chippet i boxen.(jag refererar till installations videon som också på ett sätt är könsdiskriminerande "matrix installation by a woman")

    Det tar mer än dom enstaka sekunder som den videon visar. och i vissa fall så kommer ej chippet att lysa grönt i alla fall så det bästa sättet att fixera chippet är att ladda ner ett bios till chippet som har en blå bakgrund och fixera chippet försiktigt utefter dom tre hålen och starta om xboxen när man anser sig ha alignerat riktigt.Den blåa bakgrunden gör att man snabbare kan konstatera om chippet är rätt alignerat eller ej.

Liknande diskussioner

  1. Eject lampan blinkar rött
    By Benne in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 13:15
  2. Boxen blinkar grönt 1/2 sek sen blinkar den rött ??
    By Morphem in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 02:06
  3. lampan blinkar rött å grönt, hjälp!!!
    By Zandy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-11, 23:19
  4. Provat mycket, men duger ändå inte åt evox.
    By KrillKill in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 23:00
  5. Rengjort.. men hackar ändå
    By Soosman in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-07-28, 21:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •