Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Matrix, Xbox v1.1 (viktigt) Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    VästraGötaland
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post Matrix, Xbox v1.1 (viktigt) Hjälp

    Snälla jag har skrivit som en dåre här på forumet men får aldrig något svar! Jag har ett lödfritt Matrix och en Xbox v1.1, först satte jag dit det som det skulle sitta, men den verkade itne få kontakt, så jag skrapade lite försiktigt på kontakterna och på "G" punkten.
    Men den verkade ändå inte få kontakt, så vi lödde i de 9 kontakt hålen, då fungerade det om jag tryckte lite på det, då tog vi loss chippet och lödde lite mer under så att det skulle få bättre kontakt.. Det funkad efortfarande inte, så vi tog bort kontakterna och satte små trådar istället för att strömmen skulle ledas bättre! Men nu vill inte Xboxen starta i över huve taget, kanske kortslutning , snälla Hansi lr nån annan med likadana meriter, SVARA, ge mig svar och hjälp mig! MVH // B[]wZeR^

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    jag fick då svar på mitt första försök
    Tragedy,Tragedy what is it?
    I have the answer it is when your Xbox STOPS working

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    44
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av A proud Xbox 0wner:
    <strong>Snälla jag har skrivit som en dåre här på forumet men får aldrig något svar! Jag har ett lödfritt Matrix och en Xbox v1.1, först satte jag dit det som det skulle sitta, men den verkade itne få kontakt, så jag skrapade lite försiktigt på kontakterna och på "G" punkten.
    Men den verkade ändå inte få kontakt, så vi lödde i de 9 kontakt hålen, då fungerade det om jag tryckte lite på det, då tog vi loss chippet och lödde lite mer under så att det skulle få bättre kontakt.. Det funkad efortfarande inte, så vi tog bort kontakterna och satte små trådar istället för att strömmen skulle ledas bättre! Men nu vill inte Xboxen starta i över huve taget, kanske kortslutning , snälla Hansi lr nån annan med likadana meriter, SVARA, ge mig svar och hjälp mig! MVH // B[]wZeR^</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Om man löder mycket på LPC-bussen så kan det bli långa "lödtennskorvar" på undersidan, vilket kan medföra kortslutning.

    <small>[ 08 January 2003, 09:48: Meddelandet redigerat av: thrap ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    VästraGötaland
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    Okej, tack så mycket , men kan jag fixa min Xbox igen, jag köpte den i julas för 2000 spänn, har jag bara kastat de pengarna i sjön nu eller? // B[]ZeR^

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Enda sättet min 1.1 gick igång är när bioset blickar grönt en gång vid test och sen ställer det på 1off 2on

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    örebro
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Soha:
    <strong>Enda sättet min 1.1 gick igång är när bioset blickar grönt en gång vid test och sen ställer det på 1off 2on</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur starkt lös det där gröna blinket?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    ?
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Unhappy

    Jag har ett liknande problem
    Hade dålig kontakt mellan moderkort och matrixchippet
    så efter 2 timmar slutade xboxen att boota utan chippet. Kan ha blivit repor, eller nåt vem vet.
    Den bootar dock med chip, fast boxen låser sig efter ett tag vilket tyder på att chippet "lossnar"!!
    /DenniZ

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Matrix och Xbox v1.1
    By Per Jonsson in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-15, 21:21
  4. Matrix, Xbox v1.1
    By A proud Xbox 0wner in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 21:25
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •