Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Äntligen fungerar det

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Smile Äntligen fungerar det

Detta gäller de 1.1 boxar som inte lpc hålen är löda på från början.

Har haft samma problem som många andra här med dålig kontakt mellan pogopinnarna och LPC-"hålen".
    Efter åtskilliga timmar försöka få det och fungera genom att flytta det där jävla chipet, så demonterade jag moderkortet och gick upp till en firma som lagar tv, video m.m och bad dem fylla lpc hålen med lödtenn och sen tog det bara 10sek och installera chipet. Nu fungerar allt perfekt.

Ett gått råd till de som har problem med att den bootar om 3ggr för att sedan blicka rött/grönt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Kunder som köpt matrix av oss och kommer in med moderkortet löst kan få hålen fyllda med tenn utan kostnad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Xbox_finally:
    <strong>Detta gäller de 1.1 boxar som inte lpc hålen är löda på från början.

Har haft samma problem som många andra här med dålig kontakt mellan pogopinnarna och LPC-"hålen".
    Efter åtskilliga timmar försöka få det och fungera genom att flytta det där jävla chipet, så demonterade jag moderkortet och gick upp till en firma som lagar tv, video m.m och bad dem fylla lpc hålen med lödtenn och sen tog det bara 10sek och installera chipet. Nu fungerar allt perfekt.

Ett gått råd till de som har problem med att den bootar om 3ggr för att sedan blicka rött/grönt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har samma problem chippet blinkar rött hela tiden inget grönt blink i starten.

Fyller ni hålen ända upp till kanten på moderkortet?

Liknande diskussioner

1. Matrix....fungerar det som det ska?
    By Weekendstone in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 14:54
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Betyder detta att det är något fel, eller?
    By ate-bitt in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-11-11, 22:35
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 19:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner