Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: BIOS med BLÅ logga nu även för xbox 1.1

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post BIOS med BLÅ logga nu även för xbox 1.1

    För ett par dagar sedan släpptes en ny version av "XBTOOL". Med den går det att göra vissa ändringar i BIOS-filer. Tidigare fungerade detta endast för BIOS-filer till de xbox som är tillverkade före 2002-08-01.

    Den nya versionen fungerar även med de nya BIOS:arna som fungerar på alla xbox-versioner, t.ex. EVO-X D.6 och X-ecuter 4974.

    Jag testade att göra en blå X-ecuter 4974 och installerade den både på en 1.0 och en 1.1 xbox utan problem.

    Om du installerar Matrix så rekommenderar jag att du flashar ditt Matrix med t.ex. en BLÅ bios. Då ser du direkt om chipet fungerar eller inte.

    Blir XBOX-loggan blå så är chipet igång. Är den grön så är det bara fortsätta försöka.

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000009</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Question

    Menar du 0.8.2 zipen??
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 08:30
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •