Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem med Matrix @ Hansi

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post Problem med Matrix @ Hansi

    Hejsan!

    Jag och mina kompisar har köpt oss var sitt Matrix. Mina kompisar hade inga problem att sätta in det. Jag har dock en nyare X-box än dem och skulle behöva löda fast det. Vi är dock inga hejare på att löda och nu undrar jag och om ni gör det eller går det att lösa på ett annat sätt?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Är chippet köpt av oss? Isåfall kan du lämna tillbaka det så flashar vi din xbox istället.

    Eller så kan vi löda igen lpc-hålen, det kostar inget extra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Nej chipet är tyvärr inte köpt av er. De var slut när vi skulle köpa så vi besällde från USA. Går det att lösa ändå?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Lödning av lpc-hålen 250:- isåfall, eller så kan du få 250:- tillgodo för ditt chip om du t.ex. vill få xboxen flashad. Och lämnar du in moderkortet löst blir det totalt 250:- för omflashningen isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Ok. Det låter mycket bra. Då ska jag skicka in boxen eller komma förbi någon dag. Tack för svaren på frågorna.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Post

    köpte ett matrix av er idag, via nätet... men det går inte att få igång.. läste lite här på er sida och såg att det var problem med nyare xbox:s.. och att ni kunde löda hålen gratis, eller montera det... men jag bor i borås, och det är lite väl långt... hmm.... är det inte lite riskabelt att skicka det via vanlig post??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av wicked_s:
    <strong>köpte ett matrix av er idag, via nätet... men det går inte att få igång.. läste lite här på er sida och såg att det var problem med nyare xbox:s.. och att ni kunde löda hålen gratis, eller montera det... men jag bor i borås, och det är lite väl långt... hmm.... är det inte lite riskabelt att skicka det via vanlig post??</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Emballera väl bara, och se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a>

    ...men det där har vi redan pratat om i irc, ville bara inte att det skulle se ut som om jag struntade i frågan här :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Hej igen Hansi!

    Nu har jag pillat ut moderkortet och tänkte skicka det till er för igenlödning av hålen. Går det att skicka kortet i ett vaderat kuvert eller funkar det bara att skicka som ett paket?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Weekendstone:
    <strong>Hej igen Hansi!

    Nu har jag pillat ut moderkortet och tänkte skicka det till er för igenlödning av hålen. Går det att skicka kortet i ett vaderat kuvert eller funkar det bara att skicka som ett paket?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Paket är nog säkrast. Du betalar returfrakten, så du får lösa ut paketet för c:a 150-190:- beroende på hur stort det är. Och jag kommer nog begränsa detta erbjudande i framtiden till kunder som kommer in i butiken, och ta någon hundralapp för kunder som skickar in med posten, pga administrationen med att packa upp, packa ner, skriva ut frakthandlingar osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. Problem med Superdisc 2 och matrix??
    By shorts in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 15:12
  4. Stora problem med Matrix
    By JJ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-27, 12:41
  5. Problem med flashing av Matrix
    By crusher88 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 20:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •