Jag har en xbox 1.0 och har haft Matrix-chip i fungerande i ca 6 månader eller nåt. Flera ggr under den här tiden så har chippet spontant blivit felplacerat(!?) trots att boxen är orörd.
Då har jag brukat gett boxen ett par smällar så brukar den funka igen. Nu vägrar den dock starta och först var jag rädd för att chippet hade pajat, eller att Bioset hade råkat paja.. Hur som helst så började jag med att testa att boxen funkade som den ska genom att stänga av chippet och stoppa i orig. hdd'n som jag har kvar, och allt funkar perfekt.. Sen testade jag att sätta igång chippet och det lyser grönt och klart, men det verkar fortfarande inte att köra mina brända dvd'n (som funkade perfekt innan)... Har även testat flasha om Bioset vilket funkade bra, så chippet _verkar_ fungera, men det vägrar när jag sätter den i boxen.. Jag vill inte löda skiten då jag inte är så pass stabil på handen och inte SÅ pass duktig tekniksnubbe, men det jag helst skulle vilja göra är att flasha om bioset med nån X2 bios med blått X i början eller något liknande... Blir galen på chippet snart.. någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig??
Maila gärna /
steddie@einharjarna.com
Bookmarks