Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Blir galen på Matrix-chippet.. Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Unhappy Blir galen på Matrix-chippet.. Hjälp!

    Jag har en xbox 1.0 och har haft Matrix-chip i fungerande i ca 6 månader eller nåt. Flera ggr under den här tiden så har chippet spontant blivit felplacerat(!?) trots att boxen är orörd.
    Då har jag brukat gett boxen ett par smällar så brukar den funka igen. Nu vägrar den dock starta och först var jag rädd för att chippet hade pajat, eller att Bioset hade råkat paja.. Hur som helst så började jag med att testa att boxen funkade som den ska genom att stänga av chippet och stoppa i orig. hdd'n som jag har kvar, och allt funkar perfekt.. Sen testade jag att sätta igång chippet och det lyser grönt och klart, men det verkar fortfarande inte att köra mina brända dvd'n (som funkade perfekt innan)... Har även testat flasha om Bioset vilket funkade bra, så chippet _verkar_ fungera, men det vägrar när jag sätter den i boxen.. Jag vill inte löda skiten då jag inte är så pass stabil på handen och inte SÅ pass duktig tekniksnubbe, men det jag helst skulle vilja göra är att flasha om bioset med nån X2 bios med blått X i början eller något liknande... Blir galen på chippet snart.. någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig??

    Maila gärna /
    steddie@einharjarna.com

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    132
    Respekt
    22

    Post

    Du villde flasha med Ex2 bios.. Bränn ner SuperDisc 3.5 inte 3.5.1 för den har inte PSXCARE gjort utan någon annan. Sen är det bara gå in i menyn och flsha det

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question

    Nikko, och vart kan jag få tag i SuperDisc 3.5?
    Jag har bara 3.1'an hemma. Dock så kan jag ju inte ens komma såhär långt då min boxen inte verkar kunna läsa bioset från chippet längre.
    Jag har mer eller mindre givit upp hemma. Satt med skiten i säkert 5 timmar i helgen utan någon vidare lycka. Trots att chippet lyser grönt och fint så verkar den ändå inte läsa bioset från den som jag lade in via WinLPC. Trodde först att den bara var felalignad, men jag har testat alla positioner millimeter för millimeter så vet inte längre vad jag kan göra?

    Har nån något bra tips?

    <small>[ 13 May 2003, 10:31: Meddelandet redigerat av: Steddie ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Använd ett bios som ändrar färg på X-box loggan när du startar boxen så vet du om bioset laddas eller ej.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    22

    Post

    Weekendstone: den metoden är dock inte 100% säker,
    jag satte in ett chip för 1 vecka sedan i en kompis box den blå loggan komm upp.

    wee det funkar trodde jag. dashoardet laddade. instalerde med min egen install disc. startade om. XBMP startade, kunde köra filmer via nätverket, men kunde inte starta några spel/ program som låg på hdd, inte häller köra några skivor när väl XBMP hadde startat.

    Det visade som att jag hadde lite glapp på en/flera av lpv hålen, när väl det var fixat så funkade den 100%.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Wizz: Nej inte 100%, men det är bättre än att inte se något alls Det kan användas som en bra vägledning iaf för att se om man är på rätt väg.

Liknande diskussioner

  1. Matrix chippet dött?
    By Bine in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-15, 20:24
  2. blir galen!!...HUR kan jag spela..........
    By Da[N]y in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 00:32
  3. Hjälp med Matrix chip på V1.1
    By longshot in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 22:37
  4. brådskande hjälp med matrix chippet
    By lusse in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-28, 22:54
  5. Frågor ang matrix chippet
    By Oki in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2002-10-31, 13:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •