Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: 1.1 Xbox och Matrix

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Question 1.1 Xbox och Matrix

Det här är ju den ständiga diskussionen i detta forum men jag behöver få lite grejer förtydligade. Har försökt få min Xbox att acceptera mitt Matrix i två dagar nu utan att lyckas (uppenbarligen...).
    Jag får två gröna blink och sen rött i mode 1, slår jag sedan om till mode 2 och sätter ihop allt plus kopplar in a/v kabeln och sätter på strömmen får jag grönt ljus på chipet men xboxen startar om tre gånger sen blinkar dioden rött-grönt. Jag får ingen bild på tvn, kan bero på att jag har en gammal tv som inte alls fixar ntsc iofs.
    Har provat att flasha med ett antal olika X2 och EvoX 3.6, även Cromwell. Samma resultat.

När jag har kommit så här långt, kan det ändå vara problem med kontakten mellan chip och moderkort? D.v.s. att jag kan behöva löda igen hålen eller skrapa lite på d0?

Vad kan det annars vara för problem?

Registrerade
    Apr 2003
    Respekt
    0

Jag hade samma problem som dig, dvs att det chipet verkar ha kontakt men sen bootar den om 3 gånger när man startar den. För mig innebar det att chipet inte hade kontakt. Ladda hem ett bios som ändrar färg på loggan så ser du direkt när du startar x-boxen om du har fått det att fungera eller ej. Det är ett jäkla pillergöra att passa in i g-punkten. Jag använde en spegel och en ficklampa för att se under chipet och sedan flyttade jag det millimeter för millimeter. Lycka till

Liknande diskussioner

1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 11:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 01:21
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  4. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:05
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner