Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med flashning.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post Problem med flashning.

    Har köpt ett Matrix/Xodus chip från er men har väldiga problem med det. Jag lyckas inte flasha det över huvud taget. Har försökt på 10 datorer, ett par Intel, och med olika baterier men får inte kontakt med chippet. På två datorer lyckades jag starta WinLPC men i bottenfältet står det "unplugged" och när jag ska flacha får jag felmedelande att det inte går att rensa chippet.

    Har nån nått tipps på fler åtgärder man kan försöka?

    Jag såg i nån annan tråd att man kan skicka chippet och en diskett med den fil man vill flasha in till er så fixar ni det gratis, mot att jag betalar frakten. stämmer detta?

    Men om ni inte heller lyckas utan det är fel på chippet, då är det ju ett garantiärende. Måste jag betala frakt i så fall? Och skulle ni kunna flasha det åt mej med disketten som jag skickar med redan från början så jag slipper krabba mer, börjar bli riktigt trött på att försöka...
    /Robert

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du betalar frakten hit, c:a 30:-

    Vi betalar frakten tillbaka. Om det är fel på programmeraren eller chipet så byter vi ut det. Jag kan säkert hitta några frimärken att slänga med ifall du vill ha ersättning för frakten isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Prova att hålla chippet och programmeraren ihoptryckta när du skall programmera. Jag känner flera som haft problem med kontakten mellan programmeraren och chippet.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Post

    Så vart de för mig också. Jag håll ihop programmeraren och chipen me tummen o pekfingret så den kunde starta flashningen. Räckde att hålla så i ca 10-15 sek sen gick de av sig själv.

    Lycka till

Liknande diskussioner

  1. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Problem med flashning
    By Dmp in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 16:00
  4. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •