Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Matrix Chippet sitter dåligt. och det är skit varmt i boxen

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Västrastorgatan
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Talking Matrix Chippet sitter dåligt. och det är skit varmt i boxen

    vad ska jag göra tejpa eller kan man ha super lim för att varje gång jag skruvar ihop boxen så slutar det att funka......typ ska jag tejpa


    och var kan jag skaffa XBTOOL så att jag kan få en BLå logo så att jag kan se när det funkar

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Varje gång kretsar blir varma så expanderas limm det är därför det inte funkar med limmet. Prova med en tejpbit & sen skruva dit den. Fattar inte varför alla har problem med det chipet, kan bara konstatera att alla vill göra det i all hasst & det blir fel. Har gjort det nu på 7 st XBOX UTAN att misslyckats en enda gång, men så har polarna försökt ett antal gånger innan dess innan dom kommer med boxen. Det är nog mer SBS än chipen det är fel på
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    90
    Respekt
    22

    Post

    Håller med dig Pege, Matrix har ALDRIG kronglat för mig heller. Jag har ingen som helst kundskap om vare sig kretskort eller kontakt därimellan, ändå funkade allt med installationen utan problem.
    Jag följde den instruktion som medföljde till punkt o pricka. Varför ha brått, i slut ändan tar det bara längre tid att ha bråttom.
    Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
    120 Gb Barracuda V

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    K-Town
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    hmmm, ha oxå följt intallations guiden till punkt o pricka. allt va frid o fröjd tills jag skulle få den gröna lampan att lysa... =(
    fått ett grönt blink en gång, men försvann lika fort igen. gör precis enl. instruktionen... e väl bara till o kämpa vidare lr nåt. tog paus nu iaf...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation

    jag har problem med mitt matrix. ena dagen när jag sätter igång det så fungerar det och andra dagen bara blinkar den röd och guL/grönt. när det blinkar trycker jag FÖRSIKTIGT med en skruvmejsel på chipet och då brukar det fungera men jag vill inte behöva göra det nästan varje gång !! mitt xbox är gjort efter den 8 augusti eller vad det är. vad kan jag göra ?? behöver jag lödda fast det ?? jag vill ej lödda det är stor riskt att man misslyckas och så är det good bye med xboxen SNÄLLA HJÄLP MIG !!!!!!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av K-Town:
    <strong>hmmm, ha oxå följt intallations guiden till punkt o pricka. allt va frid o fröjd tills jag skulle få den gröna lampan att lysa... =(
    fått ett grönt blink en gång, men försvann lika fort igen. gör precis enl. instruktionen... e väl bara till o kämpa vidare lr nåt. tog paus nu iaf...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Antar att du har en version 1.1 av xboxen, och då SKA man bara ha ett grönt blink vid installation. Kolla xodus hemsida.
    /kLaN

Liknande diskussioner

  1. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Problem med programmering av Matrix
    By Roffen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2002-11-08, 13:08
  4. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •