Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Orange-Grönt Blink.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Örebro
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Question Orange-Grönt Blink.

    Hejsan har suttit o meckat med chippet större delen av kvällen utan att få igång det.
    Så jag tänkte fråga om någon här kan hjälpa mig?

    Jag har flashat mitt Matrixkort två ggr med EvoX D.6 samt EvoXV2.6V1.0err.blue.
    Jag har en v1.0, har fått chippet att blinka rött en gång sedan grönt.
    När jag flashade om det till EvoXV2.6V1.0err.blue så blinkade det en gång grönt sedan orange sedan grönt.
    Men jag får ingen bild till tv:n!
    Kanske ska tillägga att jag har provat både mode 2 och mode 4 med samma resultat.
    Kan det vara så att chippet är trasigt?
    Allah är stor
    Men jag har större!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Arrow

    Grejen är att jag tror att du helt enkelt inte har ngn kontakt mellan moderkort och chipp.. testa att thighta till skruven lite till. Dock INTE för mycket. Jag gjorde detta och det hela fungerade finfint. Har du chippet i mode 4 så blinkar det hela tiden oranget vilket det skall göra eftersom du då kan skriva över bioset med ett nytt utan att skruva chippet ur boxen vad jag förstår. Var försiktig när du sätter tillbaka "locket" på xboxen igen eftersom chippet rubbas mkt lätt!!

    En annan grej värt att nämna är att tar du bort chippet och inte kopplar in AV- utgången till tvn så blinkar dioden runt eject knappen grönt/orange. Detta är en normal felkod som xboxen lämnar till dig som användare och talar om att du skall ansluta tvn till boxen. Jag trodde att jag hade skrapat sönder mitt moderkort med chippet och det tog mig ett par timmar att komma på vad felet var.. Med lite tänkande så hade man löst detta problemet med en gång.. men är man dum så är man!!

    Bra tips på läsning om xboxens felkoder finns här. <a href="http://www.llamma.com/xbox/Repairs/explanation_of_error_codes.htm" target="_blank">http://www.llamma.com/xbox/Repairs/explanation_of_error_codes.htm</a>

    Kolla även i din xbox manual.

Liknande diskussioner

  1. blinkar rött/orange. Lyser sedan orange
    By reidar22 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 18:19
  2. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  3. Grönt /Rött blink???
    By BiLL in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 22:02
  4. Blink blink
    By Madscion in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 18:15
  5. Ett grönt blink på en v1.0 box med Matrix. Hjälp!
    By ulph in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 10:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •