Jag har aldrig satt i eller läst nåt om detta chip
Men tuggade igenom mig manualen psxcare skickade med den var på engelska men min engelska är väldigt god så det kvittade.
Flashade in evox bioset 2.6 (har en xbox v1.0)
var tvungen testa på tre datorer först. Och hade jag inte tagit bort kabeln och satt programmeraren DIREKT in i parrallell porten hade jag nog ALDRIG ens lyckats programmera chippet.
Trodde det värsta var över. Den var inställd på testing mode 1
fick ganska snabbt grönt ljus. skruvade fast skruven lite hårdare stände av strömmen. slog på mode 2. startade. lyser grönt hela tiden. perfekt. det funkar. testade sätta i en cdrw med evox dashboard på för att testa om bioset är aktiverat. det funkade.
Sen började helvetet.
Satte i dvdn och hårdisken tillbaka försiktigt. satte på locket försiktigt. testade skivan igen. xboxen kunde inte känna igen mediet. testade 20 ggr till. samma sak. hmm. öppnar xboxen. chippet lyser grönt varför funkar det inte? läser manual på engelska. fick reda på att chippet kan ligga fel fast det lyser grönt. jaha tänkte jag.
satte på mode 1.
gjorde om samma procedur. Fast med samma öde. hade gåt en bra tid nu började bli frustrerad på riktigt. Förbannade mig själv att inte ha läst på forumen hur svårt detta chip kan vara att få fungera innan jag köpte det!
men det värsta låg ändå framför mig.
Provade att sätta i chippet igen, funkade ej. tog ur chippet.
och nu funkade inte ens xboxen i sitt normala skick. resettar 3 gånger. sen blinkar rött.
fan fan tänkte jag. 2000kr i sjön.
TEstade en ny grej, fick igång chippet igen det funkade ändå. phuu tänkte jag. satte tillbaka alla delar MED strömmen på! gjorde visst skillnad för då när ja slog av den sen o slog på så funakde det hela tiden. jättebra tänkte jag. fast nu kan ja inte få igång xboxen som original för jag sabbat den dvs INGET LIVE.
men det slutar inte här...
fixar så evoxdash bootar från hårdisk.
lägger in lite apps
kopierar in min haloskiva på hårdisken med boxplorer.
sätter mig o spelar, nöjd över att jag lyckats få igång xboxen med chip men sur över att jag sabbat den i sitt originalskick,
så när jag spelat sisådär en 30 min.
så låser sig bilden.
vad nu tänkte jag?
startar om xboxen. låser sig nästan direkt.
upprepar samma procedur. bootscrenen hinner komma upp men sen låser sig xboxen.
Har läst här att man kan använda väldigt mycket bomull och alkohol och gnugga sig redlös för att få igång det?
eller vad ska jag göra?
som sagt, orkar inte sätta i chippet mer då det jävlas bara, detta är min sämsta affär nånsin. matrix.
och xboxen får ja inte igång utan flashar rött bara utan chippet.....
tacksam för alla tips/råd ni kan ge!
/desperat
Bookmarks