Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Bootar 3ggr med piiip sedan svart???

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Post Bootar 3ggr med piiip sedan svart???

    Ursäkta om jag upprepar frågan...har för mig att jag läst den någon stans tidigare men hittar inte svaret igen.....kan bero på den hjärnblödning jag håller på att få pga chipphelvetet.

    När jag har bode två på chippet så bottar boxen tre gånger samtidigt som det piper. Efter det får jag ingen bild. Läste på xodus hemsida om att det då kan vara dålig kontakt med LPC pinsen...är det detta som är fel och framför allt hur i h----te får man det att funka. Jag har provat med tre olika bios samt skrapat och gnuggat men det har inte hjälpt.

    Tacksam för hjälp.
    -------------
    Jag må vara ny men desto mer frustrerad

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag har samma problem
    Tacksam för hjälp

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Har haft samma problem ora er inte men var försiktiga jag tror att det e väldigt lätt att skratcha mother earth med den yttersta pinnen.

    när han bootar 3 gånger så e antingen bioset fel flahat eller så har man ingen kontakt med de nio hålen/pinnarna. Använd d.6.blue bios så när ni väl kommer förbi de ekliga tre restarterna byter det gröna X till Blå färg.. fint fint så här långt men hos mig skiter sig allt efter det blå X .. "microsoft ber mig att ringa...."...

    Nån som upplevt samma öde var god och kontakta mig...???

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=49;t=000010</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Matrix suger fett!!

    I alla fall på en 1.1 maskin



    Har fortfarande inte fått rätt på det. Får rätt dioder att blinka och lysa vid montage men inte fan vill maskinen boota med chipet (samma resultat som Spava). Har provat alla bios som finns tillgängliga. Har monterat/demonterat ungefär 1 miljon gånger. Har flyttat, ruckat, bankat och hoppat på chipet utan någon förändring, varken till det bättre eller till det sämre. Om jag fortsätter lite till kommer det att sluta med att jag slår sönder hela skiten och håller mig till PC:n i fortsättningen

    Ps.
    Vilket annat chip rekommenderas?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kalmar
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face

    Varning !!!

    Matrix kortet är mycket farligt , min kära skönhet är död efter en installation av matrix =( Nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom microsoft inte verkar så intresserad av att göra något med den =(
    Jag tror att det är något med moderkortet, Den lyser grönt och rött och startar om 3 gånger =(
    Andreas Nimblad

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Kalmar
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Red face

    Varning !!!

    Matrix kortet är mycket farligt , min kära skönhet är död efter en installation av matrix =( Nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom microsoft inte verkar så intresserad av att göra något med den =(
    Jag tror att det är något med moderkortet, Den lyser grönt och rött och startar om 3 gånger =(
    Jag rekommenderar alla till att välja kort som man löder fast, och helst från psxcare.com.... visst det kostar lite extra men vadå , det sitter bra sen man får rätt grejor och xboxen är iallafall inte död som min . Skulle vilja prata med den dåren som jag köpte mitt av =(
    Andreas Nimblad

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Klippt från första sidan i senaste revisionen av vår installationsanvisning:

    (Vilken skickades med de 100 senaste chipen vi levererade)

    MATRIX/X-ODUS
    Installationsmanual

    LÄS DENNA SIDA FÖRST!!!

    1: Skruva inte fast skruven för hårt när du monterar chipet. Drar du för hårt så kommer skruvhålet bli för stort och du får problem att få fast chipet

    2: Vid monteringen av chipet kommer du ha xboxen öppen med strömmen ansluten. Detta är livsfarligt! Vi rekommenderar att du placerar hårddiskens plastvagga över nätdelen för att minska risken att du får 220V i kroppen.

    3: Ledningsbanorna runt punkt "G" kan lätt skadas om man inte är försiktig. Det finns inga alternativa punkter om man skadar punkt G eller banorna runt om.

    Det är #3 du råkat ut för verkar det som. Vi brukar ta 1000:- för att fixa den skadan, ingen rolig lödövning att få ihop banorna igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Svart bild med DMS3
    By Free_Burner in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-19, 00:38
  2. 3ggr grönt sedan rött/grönt ???
    By pege63 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 14:43
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  4. Svart bild med Neo 2.2
    By Akegata in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-05-02, 00:02
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •