Jag har instalerat mitt Matrix på min Xbox 1.1 och fick 1 grön blinkning och sedan blinkande rött, men när jag sen satte ihop den (HD & DVD) så piper den och eject knappen blinkar rött....
Vad är fel ????
//Asik
Jag har instalerat mitt Matrix på min Xbox 1.1 och fick 1 grön blinkning och sedan blinkande rött, men när jag sen satte ihop den (HD & DVD) så piper den och eject knappen blinkar rött....
Vad är fel ????
//Asik
Att den blinkar korrekt betyder tyvärr inte att allt fungerar som det skall.
Eller så har du misslyckats med flashnigen av chipet eller inte ställt byglarna rätt.
Men det med kontakten låter hetast.
Ok, provade igen och får matrix att blinka grön en gång sedan rött, men så fort jag ändrar dipparna till mode 4 och startar boxen så bootar den tre gånger sedan blinkar eject knappen..
Vad gör jag för fel???
//Asik
Vilken BIOS-version har du flashat med?
Ser att du sitter på EFNET nu, gå till #psxcare så når du mig direkt. Jag sitter där tills seinfeld börjar...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tja!
Jag hade en massa problem med mitt matrix tillsammans med en 1.1. Satt i 5 timmar och testade och svor.
När allt var OK installerat och jag ställde den i annan än mode 1 så startade den om 2 ggr och hängde sig på 3:e, utan någon bild. Hittade ett tips här att någon hade lött igen hålen på kretskortet för att Matrix skulle få bättre kontakt. När jag gjort det så fungerade det perfekt.
Jag försöker nu också installera mitt Matrix. Men den blinkar som bäst till grönt en gång, sen blinkar den rött. Det borde väl inte spela nån roll vilket bios jag lagt in på chippet??? Den gröna lampan ska väl bara visa att chippet sitter rätt???
Vad ska jag göra? Hjälp!
/Magnus
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av swemag:
<strong>Jag försöker nu också installera mitt Matrix. Men den blinkar som bäst till grönt en gång, sen blinkar den rött. Det borde väl inte spela nån roll vilket bios jag lagt in på chippet??? Den gröna lampan ska väl bara visa att chippet sitter rätt???
Vad ska jag göra? Hjälp!
/Magnus</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Dioden visar om punkten "G" har bra kontakt, det är den "svåraste".
Har du en 1.1 box (tillverkad 2002-08-01 eller senare) så blinkar chipet bra grönt en gång.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det förklarar ju en del. Stort tack till dig Hansi.
Jag skrapade lite i hålen på min matrix med en skruvmejsel så att det syntes att det blivit lite avskrapat, satta dit chippet med ett blink grönt och sen resten rött. Provade sedan superdisc och den smäckte igån direkt. Jag blev så glad att jag höll på att flyga genom taket, för jag hade ingen lust att löda eftersom det inte är min starka sida.
Så nu är jag nöjd som en mört!
Jag har installerat matrix chippet i min v1.1 xbox (D.3 ejectfix bios). Har fått som alla andra grön blinckning och sedan röd, allt väl så (dvs har kontakt). Sen ser jag till att boxen är utan strömförsörjning. Byter till Mode 2. Strömförsörjer boxen igen och sätter igång den. Lampan ska nu lysa grönt och det gör den (dvs bios ok). Men boxen piper till och försöker boota om ett par gånger. Får igen bild och det går inte att få ut släden. Vad har jag missat?
Kopplar jag ur matrix fungerar boxen helt normalt.
<small>[ 14 December 2002, 14:14: Meddelandet redigerat av: brusa ]</small>
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av brusa:
<strong>Jag har installerat matrix chippet i min v1.1 xbox (D.3 ejectfix bios). Har fått som alla andra grön blinckning och sedan röd, allt väl så (dvs har kontakt). Sen ser jag till att boxen är utan strömförsörjning. Byter till Mode 2. Strömförsörjer boxen igen och sätter igång den. Lampan ska nu lysa grönt och det gör den (dvs bios ok). Men boxen piper till och försöker boota om ett par gånger. Får igen bild och det går inte att få ut släden. Vad har jag missat?
Kopplar jag ur matrix fungerar boxen helt normalt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Antagligen dålig kontakt på någon av punkterna, skrapa lite runt hålen. Eller så har du en dålig biosfil.
Bookmarks