Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Matrix vill inte funka.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Skara
    Respekt
    0

Unhappy Matrix vill inte funka.

Har x-box v1.1 och satte in ett matrix med xecuter 4973. Lyckas inte få dioden att lysa grönt över huvud taget, den skulle ju blinka grönt och sen gå över till rött på v1.1.
    Men den lyser bara rött direkt, och om jag sätter ihop xboxen oxh provar med en superdisc-skiva så säger den att det är fel 21.
    Annars funkar den som vanligt med org-skivor.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24

Satt switcharna rätt?

Jag kan inget om matrix så det är all hjälp jag kan ge dig.

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

chippen sitter nok feil... forsøk igjen

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Thumbs up

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Undrande:
    <strong>Har x-box v1.1 och satte in ett matrix med xecuter 4973. Lyckas inte få dioden att lysa grönt över huvud taget, den skulle ju blinka grönt och sen gå över till rött på v1.1.
    Men den lyser bara rött direkt, och om jag sätter ihop xboxen oxh provar med en superdisc-skiva så säger den att det är fel 21.
    Annars funkar den som vanligt med org-skivor.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kolla in tillverkarens (bla.xodus-chip.bla/Manual/V1.1.pdf)hemsida & downloads & instuktioner om chipets inställningar är en pdf fil !!!! OM du fattar vad jag menar, där finns även en film på hum man instalerar MATRIX chippet & hur man ställer in det

<small>[ 13 December 2002, 15:00: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Skara
    Respekt
    0

Red face

Nu har jag fepplat som fan o lyckas fortfarande inte få dioden att blinka grönt en endaste gång, ska jag prova med en annan bios? Men det har väl inte med detta att göra, i så fall finns det färgbios till v1.1?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Skara
    Respekt
    0

En sak till.
    När jag startar xboxen för att kolla om chipet sitter korrekt så blinkar det grönt-orange vid eject-knappen. Ska det göra det eller antyder det på att chipet sitter fel, eller är det nåt annat?

När jag startar xboxen vanligt utan nåt i släden så lyser matrixen grönt, betyder inte det att den sitter rätt eller gör den alltid det.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Undrande:
    [QB]En sak till.
    När jag startar xboxen för att kolla om chipet sitter korrekt så blinkar det grönt-orange vid eject-knappen. Ska det göra det eller antyder det på att chipet sitter fel, eller är det nåt annat?
    QB]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det betyder att du inte kopplat in tv-sladden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Får ej Matrix att funka
    By playman in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-09-04, 17:40
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Får inte matrix att funka......
    By zneakpeak in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-12, 22:15
  4. Får inte igång matrix
    By The_Machine in forum X-BOX Hårdvaruforum