Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Filmerna hackar lite grann

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    22

Post Filmerna hackar lite grann

Är det bara i min box som divx filmer hackar ? (dock mkt lite men tillräckligt för att det ska irritera). Har en 80 Gb Western Digital 7200rpm 8mb cache.
    Hansi & co. kan ni fixa detta ?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av GroGGmanneN.se:
    <strong>Är det bara i min box som divx filmer hackar ? (dock mkt lite men tillräckligt för att det ska irritera). Har en 80 Gb Western Digital 7200rpm 8mb cache.
    Hansi & co. kan ni fixa detta ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Yo,
    Det hackar lite för mig oxå när jag kör DivX och Xvid. Som du säger är det bara lite hack men tillräckligt för att irritera sig. Särskillt när det är panoreringar i filmen hackar det så det står härliga till.

Tror att det här är något som kommer bli bättre i senare versioner av spelaren. Känns helt klart mjukvaru-relaterat så bästa tipset är nog att vara lite lugn och vänta på nästa release av XBMP.

/Peska

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Experimentera med "enigmah video mode selector v2". Ställ in den i PAL resp. NTSC och testa.

NTSC-filmer hackar alltid lite i panoreringar beroende på 3:2 pulldown.

Ser man en NTSC-film i PAL läge eller tvärtom så blir det väldigt hackigt i dvd-spelaren, kanske samma effekt med divx då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Karlskrona
    Respekt
    0

Hackade innan för mig med men när jag bytte till media player 2.2 så slutade det hacka=)
    hmm...

Liknande diskussioner

1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 16:53
  2. LITE versionen kommer antagligen att kunna flashas..
    By tjoff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 20:01
  3. xbmp hackar olika
    By Kammaflaje in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 21:16
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 00:05
  5. X-ecuter 2 lite, lite väl dyrt
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-06, 21:05

Bookmarks