Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: multi killer/vad behövs

sundberg2 Guest

Question multi killer/vad behövs

Hejsan.
    Igår fick jag ett playstation och ska köpa en m-x.killer...Så jag har några frågor:

1.Är killer sämre än "chip" (går det spela mer spel med "chip")

2.måste man ha RGB Kabel för att få färg på brända spel.

3.om man inte har en scart kontakt och man måste ha en rgb...då såg jag det fanns nåt som hette NTSC->PAL konverter men det verkade som man var tvungen att ha en video vid TVen då stämmer det???

4.Vilket rekomederar du Killer eller "CHIP".

Tacksam för svar:

Erik Sundberg

kan gärna maila svar kungen@revolt.st

sundberg2 Guest

en fråga (kanske 2) till....

jag funderar på om man behöver 1 eller 2 minneskort...
    För man behöver väll bara 1.minnes kort (så att om man spelar 2 spelare kan bara den ene spara...)??
    2. hur stort borde räcka ( vi är 3pers som spelar). Vilket kort rekomenderar du...

sundberg2 Guest

Vad behös fjädern till???(m.x killer)

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Talking

Jag tror det här var en fråga till Hansi..
    Men lite kan jag svara på.

Sämre kan man ju inte säga men båda är ju smidiga på sina sätt. killern behövs ingen lödning + att man kan använda den fusk (hjälp) oxå.
    Chipet underlättar ju vid spel då man inte behöver ladda med org. spel utan bara köra på. Men man måste öppna maskinen och bryta garantin.

RGB kabeln behövs vad jag vet inte vid spel av backuper utan bara vid spel av importer + och import backisar.
    Fjädern behövs vid byte av skiva. man laddar med org. skiva och byter med en backup. när skivan har stannat. fjädern gör att man kan ha lucka öppen under spel.

Killern funkar inte på de nyare. gamla (9002 och psone) makinerna.

Jag har en 7002 med killer funkar helt OK.

JompZ

.:JompZ:.

sundberg2 Guest

vad menar du med denna rad:
    "då man inte behöver ladda med org. spel utan bara köra på"
    ????

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Båstad,Skåne,Sweden
    Respekt
    0

Talking

Jag var lite otydlig.. men med chip man löder in i maskinen behöver man inte ladda med ett org spel som man behöver med en killer.

JompZ

sundberg2 Guest

ööö

"man inte ladda med ett org spel som man behöver med en killer."

vaddå ladda org. i killer???? måste man ha både "backup" skivan och orginalet med killer eller vaddå???

Skulle vara kul att få en genomgång hur man gör när man ska spela ett spel på killern

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25

Stoppa i en orginal skiva i psx. Med fjädern på plats så att knappen är ned tryckt inne i makinen.

Starta maskinen. Skivan laddas i några sekunder och stannar sedan. det kommer upp en bild där man kan välja bla. start.
    Byt ut orginal skivan mot en backup skiva tryck på start skivan snurrar i gång igen spelet startar.

JompZ
    .:JompZ:.

sundberg2 Guest

så med andra ord är killer helt förgäves om man inte har orginal spelet...???

sundberg2 Guest

men om ovanstående stämmer kan man inte då fixa någon skiva som fakear den riktiga eller nåt i den stilen......

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Ang Multi-X killer... För att man ska kunna starta backup spel eller import spel med en Multi-X killer så måste man boota PSX'en med en orginal skiva (I vårat fall europa PAL), de spelar ingen roll vilken orginal skiva du bootar med...

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sweden
    Respekt
    0

Hur man startar ett spel med en MUlti-X killer.
    Om du har köpt en multi-x killer så ska du ha fått med dig en fjäder. Fjädern sätter du i "piggen" till höger under luckan. Om du tittar nedanför "piggen" så ska du hitta en knapp med ett litet hål i. Där ska du fästa fast andra sidan av fjädern. Nu ska du se till att knappen är nedtryckt... då tror PSX:en att luckan är stängd fast den inte är de...ok?

Nu lägger du i ett orginal spel... spelar inge roll vilket spel... de enda orginal spelet ska göra är att boota upp PSX:en så att den tror att du ska spela ett PAL europa spel.

När du har slagit igång PSX:en så kommer skivan att snurra i några sekunder och sedan stanna. Då tar du bort orginal spelet och lägger i backup skivan eller import skivan, och om du vill så kan du stänga lucka till PSX:en efter de... Ibland har de dock hänt att när man ska stänga luckan så har fjädern släpp och knappen åkt upp... då funkar inte spelet eftersom PSX:en nu vet att luckan har åkt upp...

Måste åxå påpeka att om du kör med en multi-x killer så funkar inte så kallade "multi skivor" dvs.. spel som ligger på flera skivor. Iallafall inte med min multi-x killer (och ett par andra killers som jag har provat).

Däremot om du chippar så ska du inte ha några problem med "multi skivor".

sundberg2 Guest

tack för det utförliga svaret

Liknande diskussioner

1. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 09:17
  2. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 19:34
  3. Fråga:Lödfritt Multi X Chip???
    By Matrix in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-04, 17:51
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner