Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Sämre bild på XBMP_2.2 CVS Builds!

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    ///
    Respekt
    23

Post Sämre bild på XBMP_2.2 CVS Builds!

Tja!

Har ni också upptäckt att det är sämre bild på tex. XViD och DiVX filmer med de nyare CVS compilerade versionerna av XBMP_2.2. De versionerna jag täckte på är de som är gjorda efter typ 20 Jan 2003.

Ett exempel är att "8 Mile" ser mycket bättre ut med en XBMP_2.2 gjord 13 jan än en gjord 9 feb 2003.

Läser man readme filen kan man väl haja att de har byt lite codec men är det någon annan här som upptäckt något liknande.

Vilken Build av XBMP_2.2 tycker ni man ska köra på för att det ska flyta på som bäst?

/BabyFace

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Jo jag märkte detta också med xbmp2_cvs_compile_xbins_2-9-03. Det gäller vcd/svcd också. Plus att det hackade lite om man satte på all bildförbättring.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Kör med bägge! Jag själv har alltid 2 versioner inlagda. En som alltid är dags färsk och en lite äldre, cvs versionerna är ju igentligen bara till för beta testare. Så det är såna hära saker vi får räkna med om vi vill ha de senaste finesserna.
    Kolla på texten i filen "Movieplayer.cpp" istället för readme filen, ifall du vill vara uppdaterad. Och där står det vad de håller på att fixa oxå.

<small>[ 12 February 2003, 20:40: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Liknande diskussioner

1. Hoppig Bild
    By PSmickeX in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-27, 02:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner