När jag avslutar mediplayern 2.2 (build feb 13 2003) så hoppar boxen ut i ms dashboard istället för evox....vet nån varför det är så? Det händer inte i ver 2.0 av mediplayern..Tacksam för svar!
När jag avslutar mediplayern 2.2 (build feb 13 2003) så hoppar boxen ut i ms dashboard istället för evox....vet nån varför det är så? Det händer inte i ver 2.0 av mediplayern..Tacksam för svar!
Står det såhär "<dashboard>xboxdash.xbe</dashboard>" i din config.xml fil? Har du döpt evolutionX till "xboxdash.xbe" ?
Ett tips.. Använd Xbplayer som dashboard istället, det finns ingen mening att starta EvolutionX hela tiden. I xbplayer så kan man tom se på film från relax och samtidigt använda "Filezilla ftp". Jag själv använder aldrig EvolutionX längre.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
<strong>Ett tips.. Använd Xbplayer som dashboard istället, det finns ingen mening att starta EvolutionX hela tiden. I xbplayer så kan man tom se på film från relax och samtidigt använda "Filezilla ftp". Jag själv använder aldrig EvolutionX längre.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad är det som behöver göras för att köra XBMP som dashboard?
Först och allt se till att du har en riktig "xbox bootcd". Ifall du skulle misslyckas. EvolutionX är exempelvis en bra bootcd.
Att lägga in xbplayer som dashboard skit enkelt, lägg in xbplayer under "c:\xbplayer" på xboxen.
Lägg sedan in "XBOX Media Player.cut" och "xbplayer.xbe" i roten på c:\.
"xbplayer.xbe" brukar heta "default.xbe", döp iallafall om den till så den bootar från din bios. exempelvis "xboxdash.xbe" är ett bra namn.
Editera sedan filen så det står
<shortcut>
<path>Harddisk0\Partition2\xbplayer\xbplayer .xbe</path>
</shortcut>
Se till att xbplayer.xbe filen heter xbplayer.xbe och inte default.xbe. isåfall döp om namnet.
Det är allt, som behövs för att xbplayer ska bli dashboard.
Men ska du kuna starta EvolutionX riktigt efteråt från xbplayer, så måste du trixa lite.
Lägg in EvolutionX under "c:\utils\evovolutionX". Och även editera "config.xml" filen i xbplayer.
Lägg till dessa rader precis innan "</applications>" slutar.
<bookmark>
<name>Vertyg</name>
<path>c:\Utils</path>
</bookmark>
Då startar du EvolutionX från vertyg i mina program. Orsaken till att du var tvungen att göra såhär, beror på att evolutionX bara funkar riktigt på c:\.
För mig så funkar detta som jag visade nu hur bra som helst. Och eftersom jag använder xbplayer så mycket, så är det jobbigt att sega igång evolutionX före.
De har även fixat så vanlig ftp funkar i xbplayer, men det är inget jag rekommenderar än. Kör med filezilla klienten, den funkar skitbra. :-)
När du sedan uppgraderar, så får du ersätta både xboxdash.xbe och xbplayer.xbe med den nya "xbplayer.xbe" filen. OBS att de brukar döpa om xbplayer.xbe filen till default.xbe på releaserna.
<small>[ 17 February 2003, 14:19: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Det enda jag saknar med xbplayer som dashboard är "IGR" (in game reset), men det finns det ju en bios som har så...
Och så kan man inte formatera om hårddisken samt flasha biosen, men hur ofta gör man det? Och då kan man ju starta evolutionX och göra det därifrån.
Bookmarks