Hur ska config se ut om jag har min share på F: ??? (bilder, filmer och mp3) Tackar vänligast för svar...
Hur ska config se ut om jag har min share på F: ??? (bilder, filmer och mp3) Tackar vänligast för svar...
Någon som har problem med att visa subtitles i xbmp23?
Jag får upp undertexterna under filmen, men iom övergång till 2.3 försvinner alla svenska tecken.
Har testat att köra spelaren helt i svenska, men samma resultat.
Ända gången jag får undertext med svenska tecken är när jag väljer att visa "Mplayer subtitels" i inställningarna. Problemet då är att textet ligger i bilden i stället för under den.
Någon som har en lösning på detta?
Har du ändrat <subtitleencoding> i config.xml filen till "UTF-8" ?
Alexander: Det är nog bättre att du får någon annans config.xml än min, eftersom jag har "lekt" lite. hehe
Men ändra bara <url> till där du vill ha "roten" i xbplayer.
Ex om du har filmerna på f:\movies så gör du så här..
<share>
<name>HDD</name>
<url>f:\movies</url>
<cachesize>8192</cachesize>
</share>
<small>[ 17 February 2003, 20:05: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Ser ut så här
<subtitleencoding>UTF-8</subtitleencoding>
Borde väll stämma?
Läste manualen och jag fattar det som att jag måste kopiera över en font från windows som klarar åäö. Stämmer detta och i så fall något tis på en vettig font för detta.
<subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>
så skall det se ut om du vill ha svenska... man behöver inte kopiera över några filer.
Tackar, nu funkar det prima.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av gjazz:
<strong><subtitleencoding>ISO-8859-1</subtitleencoding>
så skall det se ut om du vill ha svenska... man behöver inte kopiera över några filer.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Helt rätt, jag råkade visst ge standard "värdet" och inte vad det skulle ändras till. klant jag är...hehe
Tack så mycket
Bookmarks