Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: 2.3:an!

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    22

Question 2.3:an!

är den bättre än 2.2 tycker det kommer nya hela tiden och det är ett jädra bytandes!

nu när jag äntligen fick 2.2:an att fungera prickfritt med nya superdisken så kom 2.3:an

är den bra? , bättre?, buggfri?

är det värt att byta och gör man som valigt? sopar bort den gamla och tankar in den nya från datorn till xboxen?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av McClane:
    <strong>är den bättre än 2.2 tycker det kommer nya hela tiden och det är ett jädra bytandes!

nu när jag äntligen fick 2.2:an att fungera prickfritt med nya superdisken så kom 2.3:an

är den bra? , bättre?, buggfri?

är det värt att byta och gör man som valigt? sopar bort den gamla och tankar in den nya från datorn till xboxen?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Varför inte köra med bägge? Då kan du ju testa och se vilken du tycker är bäst! Sedan varför bytar du, är det inte lättare att bara uppgradera? då slipper du ju ändra på alla inställningarna osv.
    Jag själv uppdaterar min xbplayer minst varje dag, ibland flera gånger om dagen och jag behöver knappt bara byta ut .xbe filen.
    Sedan så tycker jag att 2.3an är mycket bättre, men du bör uppgradera den med cvsen. Vobsub funkade exempelvis inte på 2.3an, men det gör det nu.
    Buggfri är den långt ifrån, men det mesta är "små" buggar.

För att uppgradera kan du göra en massa olika sätt, har du någon gång använt en ftp så rek jag dig att skipa superdisken helt och hållet!
    Då gör du bara:
    1:En bakup på config.xml filen i din gamla xbplayer.
    2:Lägg in den nya xbplayer rak över.
    3:Lägg tillbaka config.xml filen
    4:Kolla i den nya config.xml filen som medföljde 2.3an och lägg till de nya raderna på den config.xml filen som ligger på hårddisken.
    Exakt samma sak gör du om du vill uppgradera med en cvs version, iblant så har några andra "externa" filer än bara config.xml ändras men då lägger man bara in dem oxå. De behöver inte editeras.
    Det var ju inte så svårt, och nu får du exakt samma intsällningar som du hade. :-) När du uppgraderar varje dag, så behöver du typ bara lägga in en ny xbe fil rakt över den gamla.

<small>[ 19 February 2003, 12:35: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag ska tillägga:
    Ibland så behöver man skapa nya tomma kataloger för vissa finesser. Då skapar man bara dem på den platsen där det står i "config.xml" filen. Eller editerar den och lägger katalogerna där man vill ha..

Ex i config.xml filen:
    &lt;playlists&gt;e:\playlists&lt;/playlists&gt;
    &lt;thumbnails&gt;e:\thumbs&lt;/thumbnails&gt;
    &lt;bookmarks&gt;e:\bookmarks&lt;/bookmarks&gt;
    &lt;imdb&gt;e:\imdb&lt;/imdb&gt;
    Så ska man skapa 4st kataloger på "e:" som heter det som det står där... OBS: Att de alltid lägger dessa rader bredvid varandra i config.xml filen, så man lätt ska hitta dem. Och har man inte skapat en katalog så funkar bara inte den nya finessen, självklart funkar Xbplayer annars som vanligt. Har man redan en katalog med något av namnen så behöver man inte skapa någon ny.
    Katalogerna används för att lagra data på xbox hårddisken som ex bookmark funktionen.

<small>[ 19 February 2003, 13:32: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    22

någon som har lust att maila sin redan färdiga fil bugg fri och klar? så kan jag bara ersätta den gamla mot den nya

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av McClane:
    <strong>någon som har lust att maila sin redan färdiga fil bugg fri och klar? så kan jag bara ersätta den gamla mot den nya </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Den är lite förstor för att skicka via email, över 10MB eftersom de skickade med alla .dll filer som man behövde ha.
    Men tanka hem 2.3an och sedan så är det bara byta ut .xbe filen mot den nyaste cvsen du hittar. Samt lägga till de nya raderna från config.xml filen. Så funkar Vobsub osv :-) Nyaste cvsen funkar för tillfället fint utan att ha lagt till de nya raderna i config.xml filen ifall du tycker det är svårt. Eller var du ute efter att få en riktig färsk version så kunde jag skicka en sådan, men imorgon så är den ju ändå gammal. Och de officiela cvs versionerna är bättre för de som inte är så vana ännu, det medföljer hjälptexter osv...

<small>[ 19 February 2003, 15:56: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

asså..
    när jag kollar på nån svcd film så kör han inte klart hela skivan
    han skiter i de sissta 10min ..
    nån ide vad det kan vara?

typ cd2 är på 32min står det ..fast den är kanske på 45 igentligen ..
    så när man kollar går den över 32min till 36min sen slutar det bara ....
    fan ...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Ursprungligen skrivet av Cyberz:
    <strong>asså..
    när jag kollar på nån svcd film så kör han inte klart hela skivan
    han skiter i de sissta 10min ..
    nån ide vad det kan vara?

typ cd2 är på 32min står det ..fast den är kanske på 45 igentligen ..
    så när man kollar går den över 32min till 36min sen slutar det bara ....
    fan ...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">*edit* Det där med att den visar fel tid är en bugg.
    Du kör svcd filmen från en cd skiva eller? Isåfall så kan det bero på att dvd spelaren har svårt att läsa de yttersta sektorerna. Så sa de iaf när en kille frågade "programmerarna"... testa och lägg in filmen på hårddisken och se. Funkar den på vers 2.2? Isåfall verkar ju deras förklaring skum, men isådant fall så kan du ju alltid lägga in bägge versionerna så funkar det för tillfället. Annars så går det att byta dvdromspelaren, men då funkar ju inte orginalspelen.
    Eller så kan de just bara vänta på att de kommer fram till någon bra lösning, om de gör det..
    Jag själv kör precis alla filmer från relax..

<small>[ 19 February 2003, 18:52: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

jo det är från cd jag kör ..

version 2.3

lägga den på hdn... jobbigt jo
    ska väll inte behövas ..

vad är relax för spelare?
    kör den svcd/vcd?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

<strong>jo det är från cd jag kör ..

version 2.3

ska väll inte behövas ..

kör den svcd/vcd?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag menade att du skulle testa och lägga in den på hårddisken, och se ifall den funkar då. Relax är en slags server man kör på datorn så streamar man filmerna därifrån. Du slipper man ens bräna ut filmerna som är så jobbigt.
    Idag så är tom hårddisk ett billigare (MB/kr)lagringsmedia än cd, så varför ens bräna ut sina filmer?

<small>[ 19 February 2003, 19:29: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Piteå
    Respekt
    22

Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    <strong>jo det är från cd jag kör ..

version 2.3

ska väll inte behövas ..

kör den svcd/vcd?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag menade att du skulle testa och lägga in den på hårddisken, och se ifall den funkar då. Relax är en slags server man kör på datorn så streamar man filmerna därifrån. Du slipper man ens bräna ut filmerna som är så jobbigt.
    Idag så är tom hårddisk ett billigare (MB/kr)lagringsmedia än cd, så varför ens bräna ut sina filmer?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Njaa, inte för att vara petig nu mot dig Antigonos24 men det tänker jag faktist vara hehe .

"Idag så är tom hårddisk ett billigare (MB/kr)lagringsmedia än cd" skrev Antigonos24.
    Men ett hundrapack med 80min 700Mb CD-R skivor kostar 265Kr på ITButikken.com, om du då räknar ut detta (700 x 100) så innebär det att du får 70Gb för 265Kr.
    Så CD-R är billigare MB/Kr.
    Dock så är det jobbigt som Antigonos24 sa: "Då slipper man ens bränna ut filmerna som är så jobbigt."

/Bobby
    Mitt System: Xbox v1.1, 80gb HDD, Superdisc 3.4.3, Matrix chip, Executer2 4976.02 BIOS, Evox v1.8.3752.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

boobytrap:
    jo det stämmer om man köper på såna billiga ställen och utan fodral. Dvd är väl den billigaste lagringsmedian (MB/kr) nu, men jag kör enbart med hdar av bekvämlighetsskäl.

<small>[ 20 February 2003, 14:31: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Liknande diskussioner

1. 2.3:an hur configurerar man den med relax 0.75?
    By Master0onXbox in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 10:10

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner