Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: XBMP 2.1 Subtitle problem

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post XBMP 2.1 Subtitle problem

    Hej någon som vet varför man inte får svensk text i vissa filmer.är det någon inställning kanske? jag har mediaplayer 2.1

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Longhorn:
    <strong>Hej någon som vet varför man inte får svensk text i vissa filmer.är det någon inställning kanske? jag har mediaplayer 2.1</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">2.1an stödde väl inte så många olika subar? .srt subar fungerar därimot fint, sedan rek jag dig att uppgradera eller iaf lägg in en nyare version xbplayer bredvid och testa. Det har hänt en hel del, liksom sedan den versionen du har.

    <small>[ 20 February 2003, 15:03: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    Ok tackar för det.lägger in 2.2..

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Longhorn:
    <strong>Ok tackar för det.lägger in 2.2..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Lägg in 2.3an istället och sedan uppdatera den med någon cvs-update. 2.3an hade en bugg i vobsub, men det är fixat nu.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Lägg in 2.3an istället och sedan uppdatera den med någon cvs-update

    Hur gör man då?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Longhorn:
    <strong>Ok tackar för det.lägger in 2.2..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Lägg in 2.3an istället och sedan uppdatera den med någon cvs-update. 2.3an hade en bugg i vobsub, men det är fixat nu.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ok men vad är cvs-update?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    För att lägga in/updatera xbplayer så här du såhär eller använder superdisken. Det sättet som jag visade är mycket bättre än superdisken, men alla har inte tid/efarenhet och då är superdisken ett bra alternativ.
    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000110" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000110</a>
    Ska du updatera med någon cvs version så kräver det att man gör på det sättet jag visade, och då är det ju bra att man lär sig det.

    CVS är mycket förenklat en server där programmerarna lägger sin källkod, så de kan jobba/updatera den tillsammans. På xbplayer så läcker den koden även ut till allmänheten. Det är en sån läckt version du ska leta efter, de brukar finnas på samma ställen som den vanliga. Men heter då cvs något, samt det är bara en updatering. Så det krävs att man har xbplayer innan, så är bilder å dyl kommer med.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
    <strong>För att lägga in/updatera xbplayer så här du såhär eller använder superdisken. Det sättet som jag visade är mycket bättre än superdisken, men alla har inte tid/efarenhet och då är superdisken ett bra alternativ.
    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000110" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000110</a>
    Ska du updatera med någon cvs version så kräver det att man gör på det sättet jag visade, och då är det ju bra att man lär sig det.

    CVS är mycket förenklat en server där programmerarna lägger sin källkod, så de kan jobba/updatera den tillsammans. På xbplayer så läcker den koden även ut till allmänheten. Det är en sån läckt version du ska leta efter, de brukar finnas på samma ställen som den vanliga. Men heter då cvs något, samt det är bara en updatering. Så det krävs att man har xbplayer innan, så är bilder å dyl kommer med.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">.....................
    Ok jag tackar för hjälpen.jag ska greja lite så får vi se.det blir XBMP 2.3an

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Smile

    2.3 funkade mycket bättre.nu kan man även spela bin filer toppen bra

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD Kit i XBMP
    By XboxZpox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 14:24
  2. Nya XBMP 2.1 löser många problem!
    By quiet in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 22:20
  3. xbmp 2.1
    By Master0onXbox in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 15:59
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •