Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem subtitles till Mediaplayer 2.3

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post Problem subtitles till Mediaplayer 2.3

    Efter jag uppdaterat till version 2.3 kan jag inte använda srt subtitles längre.
    Någon som vet varför.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Är det alla sub format eller bara .srt subarna? Har du valt att "visa textremsor" (subtitles) i inställningar?
    Från vilken version updaterade du? Om det var en väldigt gammal så ska du byta ut font filerna. Font filerna ska ligga med 2.3an, om du inte har valt en "cvs-update". Då kan du tanka hem den officiela 2.3an och ta dem därifrån. Viserligen ska ett felmedelande komma upp om du saknar någon av dem, men men...
    "Kan inte skapa kontroll" står det om du har svensk text.

    <small>[ 21 February 2003, 22:06: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Det här var konstigt.
    Nu funkar det plöstligt

    Förresten vad är en "cvs-update" och hur ändrar man så att det står 2.3 och inte 2.0 vid uppstart av spelaren.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Camper:
    <strong>Det här var konstigt.
    Nu funkar det plöstligt

    Förresten vad är en "cvs-update" och hur ändrar man så att det står 2.3 och inte 2.0 vid uppstart av spelaren.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">CVS är:
    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000111" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000111</a>

    För att ändra så det står 2.3 istället för 2.0 så måste du byta ut en bild. Den heter "XBMP_2.3_Official_Splash_Screen.zip" och finns att tanka hem där xbplayer finns. Men jag tror att den kör i en annan upplösning, så du måste nog updatera xbplayer med en cvs-update innan du kan byta ut den.
    Jag själv får inte den nyaste cvsen att funka alls nu, fast alla andra får det. Så jag har inte testat den nya bilden...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Falun
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Någon sådan fil har jag inte alls.
    Men det kvittar,bara spelaren funkar.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Piteå
    Inlägg
    51
    Respekt
    22

    Post

    Nej den nya splash bilden (startup bilden) än inte en annan upplösning, det är bara att skriva över den gamla med den nya.

    /Bobby
    Mitt System: Xbox v1.1, 80gb HDD, Superdisc 3.4.3, Matrix chip, Executer2 4976.02 BIOS, Evox v1.8.3752.

Liknande diskussioner

  1. Media Player subtitles - problem...
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 06:58
  2. Problem att connecta till Xbox
    By ConraDargo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 14:38
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 13:23
  4. Problem till XboxLIVE (hansi?)
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 15:55
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •