Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nu är jag förvirrad...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Unhappy Nu är jag förvirrad...

Imorgon skulle bli dagen som jag tog mitt pick och pack (Playstation 2 alltså) och besökte någon av era butiker.
    Orkar inte vänta på Messiah så det skulle bli ett Origachip för 2.000 lax inkl. montering.
    Till min stora bedrövelse kan jag läsa något om att ni inte säljer dessa chip längre... Varför i hela friden då?!
    Återstår det i så fall bara Neo 2.2 för mig som har ett R efter serienumret?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi skall bygga ihop en V5 PS2 med sockel så att vi snabbt kan trycka i och testa alla origachip. Just nu tar det för lång tid att prova chip efter chip innan man hittar ett som fungerar. Och för säkerhets skull vill vi testa varje chip i minst 2 timmar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Question

Hmm, blev inte speciellt mycket klokare av det svaret. :P Vad innebär det för MIG? Ska jag fortfarande åka in imorrn eller avvakta?

Sedan har jag ytterligare en fråga... säg nu att jag skulle beställa ett Neo 2.2... går detta chip att löda bort sedan och ersättas med t.ex. Messiah när det kommer in? Kan i så fall tänka mig att använda Neo 2.2 tills vidare.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Eller så trycker vi en R-mod åt dig...

Bäst är om du ringer och pratar med våra tekniker, just nu är dom omåttligt irriterade på origachip i största allmänhet. Men det kanske går att övertala någon att försöka montera origa i din PS2.

Vad vi än monterar så kan vi plocka bort det sedan och byta mot något annat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Vari ligger problemet med Origa-chipen? Kan en installation av en sådan förstöra min PS2? Jag får väl en ny i så fall?

När det gäller R-modden... rekommenderar du denna före Neo 2.2?
    Vad blir skillnaden i pris om NI gör allt arbete? Vad jag förstår ville ni ha 500 kronor för R-chipet, men det var väl utan monteringen, eller hur?
    Behövs Action Replay 2.02 till det?
    Om jag inte är ute och cyklar så kostar Neo 2.2 + installation + AR2 1250 kronor..., ändå menar du att jag ska välja R-mod?
    Förklaring tack.
    Vill så hemskt gärna besöka er efter jobbet imorrn.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har faktiskt råkat ut för 2st PS2 som oförklarligen avlidit vid montering av Origa den senaste tiden. En av våra egna och en inlämnad. Kunden fick ett nytt moderkort monterat, så det drabbar ingen utomstående :-)

Fördelen med R-mod är att vi slipper löda, samt att du kan spela EA-spel utan patchar.

NEO2.2 + montering kostar 750:-, R-mod kommer kosta lika mycket med montering om du inte vill pilla dit det själv. Sedan kan du antagligen enkelt sälja det i 2:a hand när du byter chip.

AR2 krävs både med neo2.2 och r-mod.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Okej, verkligen tacksam för dina snabba svar!

Nu lutar det åt att jag väljer en R-mod, men är det inte lite dyrt att ta 250 kronor för montering om man ändå slipper löda utan bara behöver "pilla" dit den? Saftig timlön man har då... :P

Om jag nu vill slippa denna extraavgift, kan jag ändå be er titta till min PS2 och ge klartecken om maskinen klarar av R-chipet? Eller tar ni fortfarande 250 kronor för besväret?

En nöjd kund är ju en trogen sådan...

Hur kommer det egentligen sig att Origachipen börjat krångla? Är problemet färskt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det tar alltid en del tid att plocka isär en PS2 även om man slipper löda. Speciellt som vi alltid är noga med att testa med spel på både cd och dvd, samt dvd-filmer före och efter lagerbyte innan vi plockar bort garantisigillet... Så, ja, vi tar 250:- för besväret, åtminstonde om du har en PS2 där chippet passar...har vi kommit så långt att vi ser kontakterna tar det bara 2 sekunder till att montera chipet.

Vi har inte utrett problemen med Origa ordentligt, vi har bara uppmärksammat att vi har mer problem och reklamationer än vi borde just nu.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Question

Är Neo 2.2 det lättaste chippet att löda för en vanlig lekman? Har två bröder som pluggar elektronik på gymnasienivå, sista året.

Hur lång tid tror du det skulle ta för er om jag dök upp med min PS2 imorrn... och ni t.ex. upptäckte att R-modden inte går att montera och därför löder in Neo 2.2?
    Är bortrest under helgen och det smidigaste vore om den blev modifierad samma dag.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ja, NEO 2.2 är inte speciellt svårt att montera. Men vi har undvikit att montera det i PS2 V5.

Jag vågar inte lova att vi hinner ta hand om din PS2 direkt, det kan vara andra prioriterade jobb som MÅSTE göras först.

Liknande diskussioner

1. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 02:51
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. Förvirrad (ang. spela import spel till PS2)
    By jowo in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 20:57
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner