Har XBMP beta 5..sen jag fick den chippad...vill ha nån som fungerar. Hur gör jag?
Har XBMP beta 5..sen jag fick den chippad...vill ha nån som fungerar. Hur gör jag?
Det är bara för dig att kopiera in den nya mediaspelaren där du hade den gammla och sen editera config filen så kommer det funka bra...
men om du ska köra xbmp 2.2 så får du stänga IGR, annars så hänger det sig i meny:n..
hoppaas att du lyckas.
Låter lätt. Kan jag kopiera med boxplorer? Editera hur? IGR vad?
Ha överseende ny men lär mig snabbt
Tack på förhand
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Spets:
<strong>Låter lätt. Kan jag kopiera med boxplorer? Editera hur? IGR vad?
Ha överseende ny men lär mig snabbt
Tack på förhand</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du kan kopiera med boxplorer, men det är lättare (tycker jag) med ftp. Innan du flyttar över den nya xbmp, så editera filen config.xml i t ex notepad.
IGR = In Game Reset, finns med i den senaste evelotionX-dashboarden.
/kLaN
Lyckas inte komma åt config, hittar den men kommer inte åt att ändra nåt. Vad ska editeras? Hur ska det se ut när det är fixat?
Har evox 1.8.458 kan jag fixa IGR?
Tacksam för all hjälp.......
Om du kör FTP. Kopiera config.xml, öppna den i notepad och ändra som du vill ha det. Sen kopierar du in den i samma mapp som du tog den ifrån. Klart! Vad det ska stå i den bestämmer du själv beroende på var du har dina filmer osv. Läs FAQ som ligger i samma mapp som XBMP eller ladda hem den <a href="http://www.xboxmediaplayer.it/docs/xbmp2.0manual2.0.1.zip" target="_blank">HÄR!</a>
Det där med vilken dashboard du har får du fråga någon annan om.
Spets: Nu vet jag inte om det är den nyaste EvolutionX du har, eftersom jag inte kommer ihåg siffer beteckningen på den. Iaf IGR = In Real Game Reset och iaf du vill använda dig av det, så är det bara att tanka hem en uppdateringspatch eller nyaste CVSen. Orsaken till att den buggen släpptes med 2.2:an var att "alla" betatestare använder XBMP som dashboard och därför inte märkte av den.
Allt verkar funka(hittills) lade in xbmp2.2
Tack för all hjälp...tills nästa gång jag slöter på hinder i min väg till att fullända min box
Bookmarks