Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hjälp snälla...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Post Hjälp snälla...

    Fan.. känner mig rätt blåst men skulle någon vilja vara vänlig och hjälpa mig lite...

    Vill köra xbmp från en cd-rw och sedan välja film från en annan cd-rw.

    Kan jag på något sätt boota med xbmp direkt? Har provat att bränna med RecordnowMax både xbmp och en .avi i ett "Videos-dir" efter att ha ändrat i config.xml men vill inte ens känna igen skivan.. hmm... snälla hjälp mig någon...

    har xecuter2 och evolution-x....

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Varför vill du överhuvetaget köra XBMP från cdrw skiva? Programmet tar bara upp 20MB och då du har evolutionX inne, så är det ju lätt att starta den från hårddisken.

    Ditt problem ligger inte i XBMP utan i bränningen, har du fått några program att funka från de skivorna du bränner på?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Post

    Jodå... filmer osv. funkar ju hur bra som helst. Men hur gör jag enklast för att lägga in xbmp från en cd-r på hårddisken då?

    Och räcker det att sedan bränna en .avi fil på vilken skiva som helst?

    Tacksam...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Post

    förtydligande.. inte filmer... utan spel.. som inte borde funka.. om du förstår..

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    För att lägga in XBMP på hårddisken så rek jag via ftp. Då behöver du inte ens bräna ut den alls utan bara lägger in den med en gång.
    Skappa en katalog på xboxens e: som heter apps\xbmp och lägg filerna från xbmp där så kommer det skapas en genväg från evolutionx till den xbmp.
    Katalogen ska kanske heta "applicationer" eller något istället för apps. Kolla i ini filen på evolutionX vad den ska heta.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Post

    men kör gärna från en cd.... för att slippa kablar osv... hur gör jag då? går jag in i dashboard och kopierar eller?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Du kan använda boxplorer (stavning?) iaf det ligger inne, det påminner mycket om wincommander. Annars om du inte har några filhanterare inne så blir du tvungen att köra via ftp. Och ftp är ändå det lättaste sättet att göra det på så...
    Ett tips: Iaf du inte har någon lång tp kabel så kan du flytta xboxen till datorn. Tv behöver du inte ta med, därimot så kan/bör du låta scart kabeln sitta kvar i xboxen.
    Mediaspelaren ska iaf ligga på hd´n, men visst det går att köra den från cd oxå som du tänkte. Men det blir ju så jobbigt att byta skiva hela tiden så... Samt mediaplayern blir instabillare.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Post

    tjihoo..

    nu funkar det fint... men... hur gör jag för att byta skiva(eject) utan att boxen startar om??

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Byt bios till evo-d D.6 "ejectfix" eller x-ecuter 2 4974
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 23:27
  2. snälla hjälp!!
    By skewnkie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 21:17
  3. Snälla, hjälp mig med mitt RGB-problem innan jag slår sönder mitt PS2!!!!
    By degas in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-08-06, 02:51
  4. problem med discjuggler snälla hjälp :-)
    By Trinity in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 16:30
  5. SNÄLLA HJÄLP MIG! Messiah Ej Bootbart
    By Evil Angel in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-04, 19:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •