Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Låg nerladdningshastighet från filezilla-ftp:n via internet?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post Låg nerladdningshastighet från filezilla-ftp:n via internet?

    Jag kan lägga upp grejer via internet på min box med 60kB/s men bara tanka från den i runt 10 kB/s. Mitt adsl ska klara 64kB/64kB. Går sänd-hastigheten från boxen att ställa in eller är det något annat som spökar?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Ern:
    <strong>Jag kan lägga upp grejer via internet på min box med 60kB/s men bara tanka från den i runt 10 kB/s. Mitt adsl ska klara 64kB/64kB. Går sänd-hastigheten från boxen att ställa in eller är det något annat som spökar?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur går det via EvolutionX? Är det samma problem där? Självklart så går inte sändhastigheten att ställa in, det finns ju ingen mening med att kunna strypa den.
    Är du säker på att du kan ladda upp snabbare än att tanka? För det brukar vara tvärsimot, om jag minns rätt. Både EvolutionX och XBMP ftp är har konstiga överföringshastigheter, så det är inget ovanligt att den ena ligger extremt mycket lägre än den andra.
    Lösningen på ditt problem är att testa olika ftp klienter, fillezilla klienten som du använde brukar dock vara den bäste. Eftersom det är en fillezilla server i XBMP. Testa oxå EvolutionX som jag sa innan.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    61
    Respekt
    22

    Post

    Har inte provat via evo-x än, men det är ändå ingenting som håller i längden med tanke på att man inte kan ha olika konton (väl?).
    Det konstiga med nerladdningshastigheten från boxen är att den skiftar mellan 0 och 20 kB/s...

Liknande diskussioner

  1. Ladda ner spel från internet
    By Jamel-Y in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 18:20
  2. FTP:n slutade fungera?
    By Brittish in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-23, 22:00
  3. INTERNET PROBLEM!
    By FeLLoW_GaMeR in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-08-19, 05:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •