Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: XBMP webserver

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Post XBMP webserver

Tjena,

Är det någon som kan bygga en ny version av XBMP med det nya tillägget Webserver? då kan man styra xboxen från en annan dator/pda via http.

Det finns en speciell sida på source fourge om det här, dock har jag aldrig byggt egna versioner från CVS, någon som kan hjälpa till?

<a href="http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=703570&group_id=64793&at id=508680" target="_blank">http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=703570&group_id=64793&at id=508680</a>

vore ju så nice om det fungerade...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Det finns guide på det officela forumet, som beskriver exakt hur man gör för att kompilera. (Den ligger under support)
    Vet du föresten varför de inte har lagt in webservern i den officela cvs´en? Det är för att den inte är såpass stabil så de vill ha in den än. Så fort den går att använda någorlunda och inte skapar en massa konflikter med annat så lägger de in den, är det inte bättre att vänta tills det?
    Men om du inte kan vänta följ manualen, tänk även på att webservern inte är uppdaterad till den nyaste cvsen. Så du får uppdatera den själv. Och för nästa dag får du göra om det, och updatera xboxmediaplayer.cpp & Co :-( Ännu ett skäl att vänta alltså.

<small>[ 03 April 2003, 23:03: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

ok, tack för tipsen, jag antar att jag väntar tills 2,4 kommer ut. Någon som vet när den ska komma förresten?

Jag tror iof inte att webservern påverkar resten så mycket. Om man läser instruktionen så ser interaktionen med övrig XMP kod utan att vara minimal.

Otroligt sugen på att kunna styra xbmp från dator och min p800

Nu måste jag nämligen ha projektorn stående på för att byta låtar, vilket är lite dyrt med tanke på vad lampan till den kostar.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Det är ingen som vet när 2.4an kommer. Dock så döper de bara cvsen till 2.4, när de får för sig det... hehe Så det kommer inte bli något nytt på den jämntemot cvs´en.
    Men troligtvis så lägger de kanske in webservern precis efteråt, de brukar göra så. För att lägga in en ny sak precis innan är ju inte så smart. De ska även göra xbmp mycket mer "skibar" efter 2.4an har jag hört enligt rykten.

Liknande diskussioner

1. Problem med DVD Kit i XBMP
    By XboxZpox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 15:24
  2. PDA gui för xbmp webserver
    By lazlop in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-11-26, 00:20
  3. senaste versionen av xbmp?
    By pemani in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 01:05
  4. Nya XBMP 2.1 löser många problem!
    By quiet in forum XBOX Media Player / Media Center