Finns det nåt sätt att få subtitles till filmerna om man t.e.x har bränt ut en film å har subtitlen på hårddisken ?
Utan att kopiera in filmen till disken å lägga text filen där också..
Finns det nåt sätt att få subtitles till filmerna om man t.e.x har bränt ut en film å har subtitlen på hårddisken ?
Utan att kopiera in filmen till disken å lägga text filen där också..
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av snorbroms:
<strong>Finns det nåt sätt att få subtitles till filmerna om man t.e.x har bränt ut en film å har subtitlen på hårddisken ?
Utan att kopiera in filmen till disken å lägga text filen där också..</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nepp, men det har kommit flera önskemål på det officiela forumet om att en sedan katalog ska komma, så det kommer kanske snart.
<small>[ 05 March 2003, 10:51: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Om du kör Relax kan du faktiskt göra det...
Om du kolla i Extra options-fliken ser du att det finns en liten fin rad där det står subtitledirectory.
Kör du igång filmen och suben inte finns i samma map eller på skivan (har inte testat med skiva iofs) så letar den efter suben i den map du hänvisat till.
Som sagt, det funkar om man kör streamar film från hdd, inte säkert (men borde?) funka om man kör från cd oxå.
Min mor var en god vän till min far
Box 1.1, x2l, 120gb...
Nehe, testade precis...går inte att göra så men du kan ju alltid streama den från datorns dvd eller cd o förlora konceptet (nästan) helt
Min mor var en god vän till min far
Box 1.1, x2l, 120gb...
hmm..
okaj , det kan vara bra å veta.
Dom kanske kunde göra en subtitle-mapp som man kan ha på boxens hårddisk istället..
man får väl vänta å se.
Bookmarks