När jag kör med subtitles i xbmp2.3 cvs 3/3 så hamnar textremsan så långt ner att jag bara ser en liten bit av toppen på bokstäverna... Någon som har en lösning på detta?
När jag kör med subtitles i xbmp2.3 cvs 3/3 så hamnar textremsan så långt ner att jag bara ser en liten bit av toppen på bokstäverna... Någon som har en lösning på detta?
Har du widescreen tv?
Har du ställt in xboxen till widescreen i både msxboxdash.xbe och skins.xml filen ?
Ser det bra ut då du har ställt in tv´n på 4:3 format?
Om det är så, så har du exakt samma problem som mig. Och jag löste det genom att välja "bred" i tv formatet på tv´n. "Bred" drar ut 4:3 åt sidorna så de blir 16:9 utan att klicka uppe och nere på bilden.
Orsaken till varför jag får såhär är att xboxen tror att jag vill ha 4:3 bild, fast jag har talat om för den att jag ska ha 16:9.
Orsak nr 2:
Har du ställt om xboxen till NTSC, och ändå har ställt in skins.xml till 720*576? Ändra då till 720*480 eftersom NTSC inte stöder högre upplösning.
<small>[ 05 March 2003, 20:14: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
mitt problem var tvärtom. jag har en 4:3 tv och när jag ändrade upplösning till (pal) 720 x 576 i skin.xml filen så hamnade mina subbar i mitten av bilden. jag ändrade då den här strängen:
<subtitle>
<position>360,550</position>
ett litet tips till er som vill ändra på höjden av subben.
Bookmarks