Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: problem xbmp2.3 hänger sig

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post problem xbmp2.3 hänger sig

    tjena har fått problem med att mediaspelaren hänger sig när man startar en film bara svart bild körde xbmp_2.3_cvs_compile_xbins_2-26-03 och den fungerade perfekt men lade in xbmp_2.3_cvs_compile_xbins_3-4-03 idag och den hängde sig på flera olika ställen så jag lade in 2-26 relaesen igen men samma sak hände den hänger sig provade då att lägga in xbmp 2.3 officella realesen och den funkar min fråga är om det sparas nåra save filer på hd som man ska ta bort?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av motorhead:
    <strong>tjena har fått problem med att mediaspelaren hänger sig när man startar en film bara svart bild körde xbmp_2.3_cvs_compile_xbins_2-26-03 och den fungerade perfekt men lade in xbmp_2.3_cvs_compile_xbins_3-4-03 idag och den hängde sig på flera olika ställen så jag lade in 2-26 relaesen igen men samma sak hände den hänger sig provade då att lägga in xbmp 2.3 officella realesen och den funkar min fråga är om det sparas nåra save filer på hd som man ska ta bort?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Efter varje ny version av xbplayer man lägger in, så skall man igentligen ta bort alla filer i
    "E:/UDATA/0face007/" och "E:/TDATA/0face007/". Det brukar inte jag göra själv, men det finns många som har haft problem och det har löst sig genom detta.
    Alla de cvs versionerna du tog upp har jag testat och de funkade bra för mig.
    När du la in de nya versionerna skapade du då nya kataloger till allt som hade tillkommit i config.xml filen?

    <small>[ 05 March 2003, 22:09: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    Japp det gjorde jag tror jag hittat felet problemet är när jag spelar en dvdr med friends på den klarar inte av att läsa alla 24 avsnitten på skivan den hänger sig direkt när jag väljer typ avsnitt 14 och uppåt verkar vara en bugg i cvs versionerna där för det funkar klockrent i officella versionen av xbmp 2.3 men tyvär så är ju bilden kass på den men jag ska prova att ta bort filerna i u data och t data och se om det hjälper tack för snabbt svar.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    46
    Respekt
    23

    Post

    en till fråga bara i t och u data oface finns bara save filer till mediaspelaren där? vill ju inte sabba nånting annat...........

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av motorhead:
    <strong>en till fråga bara i t och u data oface finns bara save filer till mediaspelaren där? vill ju inte sabba nånting annat...........</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">"E:/TDATA/0face007" och "E:/UDATA/0face007" är bara "save filer" till xbplayer. Och det bästa är att bara ta bort filerna där och behålla katalogerna.
    Och jag själv har ingen dvd brännare än, så jag vet inte hur det är med det. Men precis som du säger, så finns det en massa nya buggar i de nya cvs versionerna.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    22
    Hej!

    Jag har precis köpt en DVD-brännare (NEC-1300) och stöp på samma problem som motorhead. Jag brände 11 avsnitt av serien Angel på en skiva och den fungerar fint när jag kör den i PCn. Problemet är att när jag kör den i XBMP (v 2.4) så fungerar endast de första 5 avsnitten. Resten ger bara en svart ruta med diffusa "blipp, blopp-ljud" när jag kör dom.

    Jag har provat både med XBMP v2.3 COMPLEX och v2.4 COMPLEX utan framgång. Jag har dessutom provat att rensa E:/TDATA/0face007 och E:/UDATA/0face007, men det hjälper inte.

    Är det någon som har en aning om vad som är fel?

    /balrog

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Originally posted by balrog
    Hej!

    Jag har precis köpt en DVD-brännare (NEC-1300) och stöp på samma problem som motorhead. Jag brände 11 avsnitt av serien Angel på en skiva och den fungerar fint när jag kör den i PCn. Problemet är att när jag kör den i XBMP (v 2.4) så fungerar endast de första 5 avsnitten. Resten ger bara en svart ruta med diffusa "blipp, blopp-ljud" när jag kör dom.

    Jag har provat både med XBMP v2.3 COMPLEX och v2.4 COMPLEX utan framgång. Jag har dessutom provat att rensa E:/TDATA/0face007 och E:/UDATA/0face007, men det hjälper inte.

    Är det någon som har en aning om vad som är fel?

    /balrog
    Låter som att det skulle kunna vara kass media du köpt testa med ett andra fabrikat och se om samma fenomen uppstår.
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    22
    hmmmm. Jag vet inte om det är mediat det är fel på. Skivan jag brännt på är en Bulk-DVD 4x DVD-R. Jag köpte dessa skivor för att jag läste på deras hemsida (www.bulkdvd.net) att dessa skivor var testade speciellt för X-Box. Jag hoppades liksom på att det skulle vara någon bugg i XBMP eftersom det verkar som om det är andra som haft samma problem tidigare.

    Tack för svaret ändå!

    /balrog

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    22
    Hittade en förklaring på problematiken här:

    http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...445;hl=udf+2gb

    Antingen får man bränna om skivan i UDF-format, eller så får man vänta tills de uppgraderar XBMP till att läsa mer än 2Gb från en ISO9660-skiva.

    /balrog

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Nyköping/Oxelösund
    Inlägg
    178
    Respekt
    22
    Originally posted by balrog
    hmmmm. Jag vet inte om det är mediat det är fel på. Skivan jag brännt på är en Bulk-DVD 4x DVD-R. Jag köpte dessa skivor för att jag läste på deras hemsida (www.bulkdvd.net) att dessa skivor var testade speciellt för X-Box. Jag hoppades liksom på att det skulle vara någon bugg i XBMP eftersom det verkar som om det är andra som haft samma problem tidigare.

    Tack för svaret ändå!

    /balrog
    Hehehe..... jag köpte också deras speciella xbox skivor....
    Jag har _ALDRIG_ fått dom att funka i en xbox med Philips drive.

    Så ta och testa med ett annat fabrikat, det funkade bättre för mig.
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    105
    Respekt
    22
    Oki doki. Jag ska prova det med.

    Är det förresten någon som vet om det planeras någon ny utökad variant av ISO9660 avläsning i XBMP?

    /balrog

Liknande diskussioner

  1. Xboxen hänger sig! (Snälla hjälp mig!)
    By Mozez in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2004-08-06, 22:27
  2. Varför hänger sig många spel vid intro?
    By edrik in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-07, 11:54
  3. boxen hänger sig och vilket chip??
    By Monks in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 13:12
  4. FTP problem, Xbox hänger sig !
    By caw78 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 12:10
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •