Tjena! Hur får man in den Svenska Mediaspelaren?!
Och kan man få subbarna större??
Tjena! Hur får man in den Svenska Mediaspelaren?!
Och kan man få subbarna större??
X-Box -:=:- NitroXX-chip
Du väljer svenska som språk i "config.xml" filen. För att byta font storlek så får du nog byta ut en av .xpr font filerna. Testa dig fram till vilken. För att skapa en .xpr fint fil, så får du be någon som har sdk att göra en åt dig.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
<strong>Du väljer svenska som språk i "config.xml" filen. För att byta font storlek så får du nog byta ut en av .xpr font filerna. Testa dig fram till vilken. För att skapa en .xpr fint fil, så får du be någon som har sdk att göra en åt dig.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">sdk?! vad är det för någonting?!
X-Box -:=:- NitroXX-chip
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av jesperh:
<strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Antigonos24:
<strong>Du väljer svenska som språk i "config.xml" filen. För att byta font storlek så får du nog byta ut en av .xpr font filerna. Testa dig fram till vilken. För att skapa en .xpr fint fil, så får du be någon som har sdk att göra en åt dig.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">sdk?! vad är det för någonting?!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sdk är själva programmeringspaketet, så man kan programera xbox program. Det kallas för även för (xdk).
I det paketet ligger det 2st olika verktyg som man skapar .xpr fontfiler i. Det ena heter FontMaker och det andra "bundler tool". Man måste använda bägge för att skapa en ny .xpr fontfil. Fontfilerna är sådana att de redan har en förebestämd storlek, vilket innebär att man måste byta fontfil när man ska ändra storeken. Varför de har gjort så vet jag inte...
Och som jag sa, det bästa är att höra med någon som håller på med det. Jag själv gör inte det, och har inte xdk heller.
Alternativt så kan du testa och byta de olika xpr filerna med varandra. Och på så sätt få större storlek. *.14.xpr har ex fontstorlek "14".
Eller så kan man oxå vänta till xbmp får support, det gör jag och många andra.
Någon kunnig person här som vet varför font filerna är låsta till en viss storlek? Det finns väl ingen behov att kunna ändra i spel, kanske därför?...
<small>[ 18 April 2003, 17:02: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>
Bookmarks