Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: xbox 2.3 liten miss i config

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Arrow xbox 2.3 liten miss i config

    Hejsan!

    Jag får inte xbmp2.3 att hitta lokala filer eller filerna via relax ifrån datorns hårddisk (kan inte bläddra igenom xboxens kataloger).
    Inte ens shared knappen kommer upp.

    Bakgrund:
    - datorn hittar xboxen via nätverk och jag kan föra över filer.
    - datorns ip är 192.168.0.1 och xboxens är 192.168.0.2
    - Använder Relax v071 -Shares:videos och 192.168.0.2 har rättigheter att hitta dem.

    Tydligen har jag missat något... jag har ingen aning om vad. Den som löser detta problemet är en riktig vardagshjälte!

    Min config så som den ser ut idag

    <configuration>

    <media>

    <map>E:,Harddisk0\Partition1</map>
    <map>F:,Harddisk0\Partition6</map>
    <local>
    <music>f:\Music</music>
    <pictures>f:\Pictures</pictures>
    <videos>f:\Videos</videos>
    </local>
    <url>$ROOT$pictures@192.168.0.1</url>

    <remote>
    <music>$ROOT$music@192.168.0.1</music>
    <pictures>$ROOT$pictures@192.168.0.1</pictures>
    <videos>$ROOT$videos@192.168.0.1</videos>
    </remote>

    <videos>ifo|mov|qt|divx|vob|pva|wmv|asf|asx| ogm|m2v|avi|bin|dat|mp2|mpg|mpeg</videos>
    </extensions>
    <!-- 0 = OFF, any other number = minutes -->
    <shutdowntime>0</shutdowntime>

    </media>

    </configuration>

    // TUSEN tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Jag har hittat felet, du använder en gammal config.xml fil i nya xbplayer vers 2.3.
    Sedan så skall man inte använda "$ROOT$music" nu längre utan ex "E:\music".
    Det bästa är skriv ut den config.xml filen du har nu, och sedan editera den nya som medföljde 2.3an med hjälp av den gamla.

    sedan en liten sak "<shutdowntime>0</shutdowntime>" skriv in en tid där, det är automatisk avstängning. Och det är himla BRA ifall man skulle glömma xboxen på, jag själv har skrivit "30" för 30minuter.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Doh, jag har alltid kört med $root$ och gör det fortfarande. Varför skall boxen behöva hålla reda på vilka bokstäver man använder på pc:n? Bättre att dela ut virtuella kataloger i relax. Då kan man flytta runt sina mp3 och filmer hur man vill på datorerna hemma utan att behöva ändra något på boxen.

    Och varför skulle man vilja stänga av boxen efter x minuter, min står på dygnet runt med xbmp igång färdigt att klicka igång lite musik eller en film. För att verkligen plåga den har jag nu ställt den ovanpå digitaltvboxen vilken är *VARM*. Digitalboxen har börjat hänga sig ibland nu då den inte alls trivs med att ha något stående ovanpå sig, men syftet är ju att avliva snacket om att 7200-varvsdiskar blir för varma i XBOX...min IBM 80GB puttrar fortfarande på utan att klaga...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>Doh, jag har alltid kört med $root$ och gör det fortfarande. Varför skall boxen behöva hålla reda på vilka bokstäver man använder på pc:n? Bättre att dela ut virtuella kataloger i relax. Då kan man flytta runt sina mp3 och filmer hur man vill på datorerna hemma utan att behöva ändra något på boxen.

    Och varför skulle man vilja stänga av boxen efter x minuter, min står på dygnet runt med xbmp igång färdigt att klicka igång lite musik eller en film. För att verkligen plåga den har jag nu ställt den ovanpå digitaltvboxen vilken är *VARM*. Digitalboxen har börjat hänga sig ibland nu då den inte alls trivs med att ha något stående ovanpå sig, men syftet är ju att avliva snacket om att 7200-varvsdiskar blir för varma i XBOX...min IBM 80GB puttrar fortfarande på utan att klaga...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det finns ingen mening med att hålla på att flytta runt på filmerna på datorn, därför kan man lika väl låsa var de ska ligga.
    För övrigt så tipsade även Frodo en som hade problem med relax att skippa $root$ tecknen, men funkar det så kan man ju ha kvar det.
    <a href="http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bin/ib31/ikonboard.cgi?s=f0b0f572b6558cd1b7389e80965b18b7;a ct=ST;f=2;t=2913;hl=root" target="_blank">http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bin/ib31/ikonboard.cgi?s=f0b0f572b6558cd1b7389e80965b18b7;a ct=ST;f=2;t=2913;hl=root</a>

    De flesta vill dock inte ha den dygnet runt, det finns ingen större mening med att ha det heller. Eftersom uppstartstiden är nästan kortare för xboxen än tv´n om man använder xbplayer som dashboard.
    7200rpm hårddiskar blir inte för varma därimot så låter de för högt, jag själv ska nu byta till en slient 5400rpm med hårddisktystare från gtek.net. Då får jag självklart montera hårddisken externt, vilken innebär bättre kylning i xboxen. Och varv talet på min temperatur reglerade 80mm fläkt sänks.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    ...stänga av tv:n, går det? Har aldrig provat...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>...stänga av tv:n, går det? Har aldrig provat...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">hehe, vad ligger din elräkning på egentligen?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ConVicTen:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong>...stänga av tv:n, går det? Har aldrig provat...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">hehe, vad ligger din elräkning på egentligen? </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Rekordet ligger på 12.000:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •