problem med SVCD filmer
tjosan!
Har ett litet problem med min box och SVCD filmer. Det är så att när jag slängt över en SVCD film till xbox hd:n så är det väldigt sällan som filmens första skiva funkar. CD2 funkar jämt utan problem.
Jag har läst att det kan bero på att release grupperna lägger in nån liten intro film i början som har ett format som inte xboxen stödjer. Men på vissa filmer så har jag då inte uppfattat nå sånna intron när jag testat filmen på datorn. För på datorn funkar alla filmer perfekt, både cd1 och cd2.
Förut hade jag XBMP2.2 och fick då rådet att uppdatera till 2.3 vilket jag gjorde. Men det blev ingen skillnad. Det blev nästan sämre. Nu kan jag inte ens spola igenom hela filmerna utan det stannar i mitten och sen spolar den tillbaka till början igen.
Jag har en cvs från 11 mars 03 tror jag det var. Nån mer som inte kan kolla på SVCD filmers cd1 ? Kommer det nån ny XBMP snart som kanske fixat till detta?
På en SVCD film ploppade det iallafall fram en ruta i början på cd1 som visade en hand och en skiva som liksom såg skitig ut. Sen hoppade den tillbaka till XBMP menyn. Men eftersom jag har filmen på hd:n så kan ju inte skivan vara skitig. En annan film jag testade var bara svart för i några sekunder innan den hoppade tillbaka till XBMP menyn.
Tacksam för svar!
mvh pemani
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks