Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: subs i xbmp 2.3 ?!?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Question subs i xbmp 2.3 ?!?

    Tja
    Får inte subsen att funka i xbmp 2.3, jag använder vobsubs och enligt specen så ska dom ju stödjas i 2.3, men det händer inget mer efter det att den har cachat upp subsen. Den laddar alltså subsen vid start av filmen, vilket innebär att jag har döpt subsen likadant som filmen förutom .sub då. Enligt lite sidor som jag hjälp på finns det en cvs release på 2.3 som visst ska funka med vobsub om det nu är ngn bugg i 2.3, men då är den stora frågan vart hittar man cvs releaser och hur funkar dom att lägga in, likadant som vanligt eller ?!?

    Maila gärna på hankopanko@*******.com om du känner att du inte kan hjälpa mig via detta forumet...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag fick igång dom efter att ha ändrat font från truetype till mplayer i inställningarna man får när filmen är igång och man trycker på title och väljer "klappan" (ikonen längst till höger).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Post

    "title" ?!? "klappan" ?!? Antagligen så kör du med dvd remote eller så då? Jag som "bara" använder handkontrollen... hur göra då?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    Hankopanko: Kör du officiela 2.3an? Isåfall har du ingen OSD bar och vobsuben funkade inte, om jag minns rätt. Att det sedan stogd att det skulle funka, är en annan sak.

    Men du kan iaf testa och byta till mplayer som Hansi sa. Alltså "ändra font från truetype till mplayer i inställningarna man får när filmen är igång"

    Funkar inte det, så får du uppgradera till en nyare cvs.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Post

    Jo, men som jag också skrev så är den stora frågan vart hittar man cvs releaser och hur funkar dom att lägga in, likadant som vanligt eller ?!?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hankopanko:
    <strong>Jo, men som jag också skrev så är den stora frågan vart hittar man cvs releaser och hur funkar dom att lägga in, likadant som vanligt eller ?!?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, det är ungefär som vanligt. Det beror vad för cvs update du hittar. Gör bara en bakup innan som du lägger på datorn.
    Hur man gör och hur man hittar, finns det ett antal trådar här i forumet om. Testa bara och sök på cvs.
    För att hitta cvs versioner så kan du ex kolla på denna tråden.
    <a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000111" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=51;t=000111</a>

Liknande diskussioner

  1. subs i xbmp 2.4
    By 7ohan1 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 09:58
  2. XBMP 2.3 + SUBS
    By ogga in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 21:07
  3. Installera xbmp 2.3??
    By D-mark in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 20:08
  4. Uppgradera Xbmp från 2.2 till 2.3
    By Backen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 19:09
  5. XBMP 2.3 + XBFILEZILLA
    By Kekka in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-25, 20:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •