Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Divx funkar ej längre! =(

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Arrow Divx funkar ej längre! =(

    Efter att ha uppdaterat min XBMP till 2.3 (hade tidigare 2.1) så vill den inte spela upp DivX längre! (bränd på skiva)
    Samma skiva fungerade utan problem på XBMP 2.1 och nu undrar jag om någon kan säga mig vad som är fel.
    Är det några inställningar i XBMP som inte är markerade??

    Tacksam för svar!

  2. #2
    gjazz Guest

    Post

    kolla så att "chache iso9001" är avstängt under settings i xbmp.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Post

    Det har jag kollat upp och den är "avstängd".
    Nån som vet hur jag ska göra

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av BiLL:
    <strong>Efter att ha uppdaterat min XBMP till 2.3 (hade tidigare 2.1) så vill den inte spela upp DivX längre! (bränd på skiva)
    Samma skiva fungerade utan problem på XBMP 2.1 och nu undrar jag om någon kan säga mig vad som är fel.
    Är det några inställningar i XBMP som inte är markerade??

    Tacksam för svar! </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">varför funkar det inte, kommer inte filen upp eller startar den inte?
    Fungerar divx från hd/relax?
    Har du tankat hem IGR bugfixen?
    Har du tagit bort filerna under 007face på e: ?

    <small>[ 15 March 2003, 21:00: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Post

    Det är så att när jag startar filmen( jag ser filen och allt) så blir bilden bara svart. Inget händer när jag trycker på någon knapp utan jag måste boota om.

    Jag har inte testat och kan inte eller via hd för min hd är bara orginal Hd:n.
    Vad är IGR bugfixen?

    Jag har inte möjlighet att koppla ihop boxen till datorn men jag hoppas det finns nån anna lösning
    Tacksam för svar!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Till att börja med ta bort alla filer i katalogerna "E:/UDATA/0face007/" och "E:/TDATA/0face007/". Så det inte är ett så simpelt fel, det är gamla "skräp filer" som är kvar från den gamla xbplayer.

    IGR bugfixen, är en buggfix för "In game reset". Och har man den funktionen på så, kan man inte använda xbplayer. Om man inte har tankat hem bugfixen, eller en nyare cvs version. jag rek dig att leta upp bugfixen.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Post

    Själva mediplayern fungerar utmärkt när man spelar upp vcd mpg och så vidare.
    Men jag ska testa det du skrev.
    Hör av mig sen

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Post

    När jag tog bort de filer du skrev så funkade det ändå inte.
    När jag sedan kollade upp om jag hade raderat filerna så var dom kvar! Dom försvinner när jag raderar men kommer tillbaka när jag öppnar mediaplayern!
    Vad är felet??

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av BiLL:
    <strong>När jag tog bort de filer du skrev så funkade det ändå inte.
    När jag sedan kollade upp om jag hade raderat filerna så var dom kvar! Dom försvinner när jag raderar men kommer tillbaka när jag öppnar mediaplayern!
    Vad är felet??</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De ska göra det oxå, det är filer som xbplayer skapar. Vad felet på xbplayer är för dig vet jag inte. Jag själv använder aldrig cd skivor, så jag är inte så insatt på det.
    Testa och ta hem en ny cvs version, det kanske hjälper.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    68
    Respekt
    0

    Post

    För att lägga in en ny CVS version kan man inte bara bränna på en skiva och lägga in på något sätt?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av BiLL:
    <strong>För att lägga in en ny CVS version kan man inte bara bränna på en skiva och lägga in på något sätt?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Använd ftp istället, det är mycket enklare. Det är bara att lägga in då, har du bränt ut på skiva så måste du ju ändå använda ftp/boexplorer för att flytta den med.
    Hur man gör för att lägga in en cvs version finns det mängde med trådar om här. Använd sök.
    Det viktigaste är dock, gör en bakup på config.xml filen och skriv bara in de nya raderna.

    <small>[ 17 March 2003, 16:49: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Liknande diskussioner

  1. divx /vcd på mediaplayer 2.0 funkar inte?
    By T2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 17:38
  2. PS2 DiVx Player Utan multi-x chip
    By SpAnKa in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 14:42
  3. Längre laddningstid på backuper?
    By Popdog in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 14:23
  4. Spela upp DIVX på PS2:an med messiah?
    By yokese00 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 23:11
  5. se divx och vcd på ps2???
    By vader in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-06-02, 13:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •