Det finns flera bra spelare som inte behöver uppdateras med codecs o.s.v. till pc. Min fråga är om man utan problem kan installera en sådan spelare i x-box och köra den (förhoppningsvis utan problem) eller om Mediaspelaren är den enda som fungerar?
Det finns flera bra spelare som inte behöver uppdateras med codecs o.s.v. till pc. Min fråga är om man utan problem kan installera en sådan spelare i x-box och köra den (förhoppningsvis utan problem) eller om Mediaspelaren är den enda som fungerar?
Nej man måste koda om en hel del från pc. Menar du bara emulera, så tror jag att det inte funkar så bra pga prestanda förlust. Det lär ju iaf inte bli bättre än XBMP... Alla mediaspelare måste uppdateras med codec, då codecen uppdateras hela tiden. Annars kan man ju inte kolla på filmer som är kodade i dem.
Det finns en media spelare till för xboxen, som heter yamp. Men den har inte uppdateras på länge, och han som gjorde den har gått över till XBMP. Och han har tagit med sig alla "godsaker" från Yamp, så det finns ingen mening med att använda den idag.
Bookmarks