Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Relax vs SMB vs ccxstream vs...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post Relax vs SMB vs ccxstream vs...

    Tänkte sätta upp en server med lite saker på och sen streama från den till xboxen. Vilken streamingteknik skall man använda och vad är skillnaden mellan de olika?

    - Relax
    - SMB (samba?)
    - ccxstream

    /floink
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Jag är inte så insatt i nätverk, men jag skulle rek att köra med Relax. Den är enklast att konfigruera. ccxstream ska vara som samba fast vara mycet enklare gjord. Vad jag har fattat så har de som använder relax minst problem, när det gäller xbmp. Det är newbie stämpel på relax dock, men vem bryr sig? Huvudsaken det funkar :-)

    <small>[ 30 April 2003, 17:12: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    ok... kool. Funkar det så funkar det.

    Nu körde jag relax. Efter att ha lagt till Relax-sharen i config.xml så direkt efter detta när jag startar om xboxen får jag "your xobox requires service"... Hur f...n gick det till? det är den enda ändring jag har gjort.

    argh! hopppas superdisken funkar att boota ifån.
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    Jag glömde att sätta in rätt IP för den burk jag kör Relax på. Kan det vara en orsak till ett så allvarligt fel?

    Viktig detalj i sammanhanget kanske är att jag kör XBMP som dashboard.
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Red face

    Now do I feel stoopid... hade lämnat en Music CD i Xbox driven och då försökte Xboxen boota från den...

    Men jag fick inte Relax att funka iaf. Så om det är för newbies och jag inte fixar det så vettifan vad jag är...

    Får väl testa lite till.

    (dessutom pratar jag med mig själv i ett forum (-8 )

    <small>[ 02 May 2003, 16:22: Meddelandet redigerat av: floink ]</small>
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Question

    Så, vad är det som inte fungerar med Relax? Hur långt kommer du? Connectar x-boxen till Relax? Fungerar testclient?
    //Hup

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    Trodde inte jag hade satt igång "For these IP's only" men hade lyckats lägga till en blank rad vilket innebar att den var igång. La till rätt IP och sen funkade det fiiiiint.

    Har dessutom testat SMB share och fått det att funka bra. Ett problem med detta dock, som jag ser det, om man inte använder samma anvnamn/lösenord för XBoxen saom man själv använder för att logga på WinXP så loggas den första användaren ut från XP så fort XBoxen accessar PC'n. Åsså får man gör user-switching. Men eftersom min filserver står i källaren så funkar inte userswitching med den Remote Desktop applikationen jag använder.

    Och hunden jag växte upp med hette Hugo men han e död nu
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

Liknande diskussioner

  1. liknande relax...
    By Robba in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 11:44
  2. ReLaX problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    By Ph4z3 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-04, 23:27
  3. Relax relax problem
    By Umberto in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-09, 21:21
  4. relaX
    By Maverick in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 08:33
  5. 2.3:an hur configurerar man den med relax 0.75?
    By Master0onXbox in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 09:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •