Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: FjärrKontroll!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post FjärrKontroll!

    Hur får man egentligen igång fjärren?
    Fäljer faqen på sidan men inget bra resultat. Klarar Dongel ej av fjärren? Vilket program ska man använda istället?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    237
    Respekt
    22

    Post

    ehh använder du Xbmp v.1.0?
    isåfall
    skaffa nysaste versionen 2.3 och senaste cvs'en, den har stöd från börgan, funkar det inte så är fjärren antagligen sönder, eller funkar den i evolutionX?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    Pratar du om dem där dvdprogrammet som inte har stöd för fjärr som heter något med dongel? Och man använder handkontrollen istället för fjärren? Den kan du glömma att få igång fjärrkontrollen på.
    Annars så följ Wizz råd.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jag använder xbmp 2.3 men jag kan ej starta programmet när jag försöker mappa cdromen i configen. Jag skriver <map>D:,Cdrom0</map>
    När jag försöker starta xbmp så kommer jag bara tillbaka till dashboard. När jag tar bort det jag skrev in så kan jag starta programmet men när jag stoppar in en dvd skiva så hoppar det bara tillbaka till dashboard igen. Vad är det som är fel? thx n00b

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Lenner:
    <strong>Jag använder xbmp 2.3 men jag kan ej starta programmet när jag försöker mappa cdromen i configen. Jag skriver &lt;map&gt;D:,Cdrom0&lt;/map&gt;
    När jag försöker starta xbmp så kommer jag bara tillbaka till dashboard. När jag tar bort det jag skrev in så kan jag starta programmet men när jag stoppar in en dvd skiva så hoppar det bara tillbaka till dashboard igen. Vad är det som är fel? thx n00b</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Man behöver inte mappa cdromen av någon konstig anledning. Troligen en miss av programmerarna, för xbmp mappar cdrom0 till d: ändå. Och om du väljer att mappa i config.xml filen så ballar den ur. Iaf för dig...

    Detta är det enda du ska mappa, och det är mappat som standard i config.xml filen
    &lt;map&gt;C:,Harddisk0\Partition2&lt;/map&gt;
    &lt;map&gt;E:,Harddisk0\Partition1&lt;/map&gt;
    &lt;map&gt;F:,Harddisk0\Partition6&lt;/map&gt;

    <small>[ 02 May 2003, 10:52: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Ok
    Jag provade dessa inställningar nu. Jag kan starta xbmp, när jag sätter i en dvdskiva (film) så händer inget! Hur ska man bära sig åt för att kunna se en vanlig dvd film i xbmp? Får det bara ej o funka.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    Tror inte att XBMP har riktigt DVDstöd än. Vet att man arbetar med nån Open source DVD-navigation.

    Jag har själv inte lyckats köra DVD-film överhuvudtaget. Jag kan tex inte köra via MSDashboard, som jag tror är en patchad version från Superdisk. Testade att lägga in en omdöpt msdashboard_unpatched.xbe men lyckades iaf inte.

    sen gav jag upp och fortsatte med DivX =)

    Tips?
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

Liknande diskussioner

  1. Quintro+ RGB Scartväxel med fjärrkontroll (4+1 ingångar)
    By Hansi in forum Produktsupport - övrig hembio
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 17:37
  2. fjärrkontroll - olika regioner?
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-27, 23:36
  3. ps2 med V3 och fjärrkontroll hjälp?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-07, 08:17
  4. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15
  5. Joytech Fjärrkontroll
    By Andreas in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-14, 22:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •