Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbmp hackar olika

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    ljungby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post xbmp hackar olika

    hej
    jag köpte en ny xbox i fredags glad som fan var jag satt o spelade hela hälgen men så började man tröttna på de spelen. men jag ville inte sluta att hålla på med xboxen så jag började med xbmp o kolla o dona. jag brände 4 filmer som jag har på min pc utav de 4 så kan jag bara se 1. på en film så får jag ingen bild o ljudet hackar. på andra så hackar både ljud o bild. på den sista så hackar bilden sej jag har läst lite i forumet o folk sitter o säger lägg in det o det men vad är allt det här cvs såg jag någon stans.

    en ny reggad användare o ny xbox user

    ps. snälla tänk på att jag är ny kan ingenting om min xbox än trodde det var som på pc att när något inte funkar så uppgraderar man bara det ds.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Det är nog ingen fel på någon konfigruation som du kan ändra på, alternativt får du testa och lägga in filmerna på hd eller uppgradera. Jag misstänker att xboxen har svårt att läsa dina skivor, och kanske därför den hackar.. Eller har du haft en otur med filmer och använt en gammal version.
    Om du skall uppgradera så använd superdisken, sedan när du har blivit van kan du göra det själv om du vill/orkar. Sök på superdisk på detta forum så får du info om den.

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    ljungby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    ok det var ju skönt o höra men nu är det så att jag tror jag har sabbat min insatllation av evolutionx den fasnar o krångrar tottalt nu det ända som igentligen funkar nu är att starta spel från hdd. jag hatar att va nobb. sätt mej framför en pc så vet jag exakt hur jag ska göra o hur systemet funkar.

    var får jag tag på superdisc är den enkel att installera osv...

  4. #4
    Registrerade
    May 2003
    Från
    ljungby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    ok nu har jag installerat superdisc 3.5.1 men det hjälpte inte att smack när jag har filmer på cd-skiva. men när jag körde från hdd på xboxen så funkare det. vad kan det bero på? kan det va brännaren eller? för jag kan inte bräna image filer till pc för du blir filerna corupta. men film har jag aldrig haft problem med eller kan det va så att dvd-läsaren i xboxen inte klarar att läsa sub o filmen samtidigt. jag köpte xboxen för en sak o det var för att jag skulle kunna använda xboxen som en dvd-spelare.

    <small>[ 06 May 2003, 17:34: Meddelandet redigerat av: Kammaflaje ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Xboxens dvd spelare suger, så det beror nog på den. Man får testa sig fram till vilka cd skivor som funkar, på alla förutom samsung modellen så måste man ha cdrw skivor. Men det har du nog märkt isådantfall.
    Har du något bakupspel? Funkar den bra på xboxen? isådant fall borde ju filmerna oxå funka bra.
    Alternativt så kan du skipa och bränna ut filmer, och streama den istället från datorn. En 120GB hd kostar ju bara ca 1000kr, så varför massa med cd´s ? Du kan ju även streama filmer från datorns cd spelare. Ifall du skulle låna någon.

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Från
    ljungby
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    ok jo jag har ett spel som jag har bränt som är av samma märke på skivorna. men ljudet när de pratar är borta i film-s. jag hadde ju en film som funkade, ghost ship så jag tycker ju att de andra filmerna borde funka också. sen testade jag att bränna Band of Brothers subben till den är på två språk. jag får inte enns fram den enna eller den andra.

    <small>[ 06 May 2003, 20:20: Meddelandet redigerat av: Kammaflaje ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD Kit i XBMP
    By XboxZpox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 14:24
  2. Olika dashboards på olika bios?
    By Larscha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:47
  3. Nya XBMP 2.1 löser många problem!
    By quiet in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 22:20
  4. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 16:19
  5. NEO2 & Olika PS2 Modeller
    By Rofty in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-16, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •