Jag har bredbandsbolaget och e ganska trött på att uppdatera config-filen i xbmp eftersom jag får nytt ip var gång. Går det inte att använda Dnsnamn så att man slipper detta problem, lr finns det något annat sätt. Alla förslag e välkomna!
Jag har bredbandsbolaget och e ganska trött på att uppdatera config-filen i xbmp eftersom jag får nytt ip var gång. Går det inte att använda Dnsnamn så att man slipper detta problem, lr finns det något annat sätt. Alla förslag e välkomna!
hmm kanske en router skulle va få sin plats då får du ju ett lokalt ip så fixar routern resten.
det skulle va det besta tycker jag men jag är ganska ny på det här med xbox så jag kan inte ge dej ett annat förslag.
en router ligger på ca. 800 spenn.
Vad är det du måste uppdatera i config.xml hela tiden ?
varför inte prova två nätverkskort i datorn, ett till bbb som har en dynamsik ip och ett till xboxen som har en fast ip adress.. lite billigare än en router. och funkar bra. men har du flera datorer som ska kunna nå xboxen så är det kanske ingen höjdar lösning...
Förstår fortfarande inte vad han behöver uppdatera i config.xml. Du behöver inte ställa in IP adressen i config.xml den står default till att ta inställningarna från evox.ini.
Det enda som du eventuellt behöver ändra där är gateway om du behöver internet åtkomst från boxen.
wmadoss: måste ändra ip var gång för att kunna streama mp3or och filmer från Pc:n
Ok så både din dator och xbox får nya IP varje gång...
Ok det finns ju gratisshells att fixa så du istället för ip kan använda ett alias ...
tex relax.kicks-ass.net sen hr du en klient på din pc som heter Direct Update som uppdaterar så att dnsnamnet stämmer mot din IP...
wmadoss: men det dår väl inte att använda dnsnamn i config.xml?
ngn som vet om man kan skaffa ett static ip på nätet istället för dnsnamn som man kan fixa, typ som <a href="http://www.dyndns.org/" target="_blank">http://www.dyndns.org/</a> men istället static ip??
Static IP kan bara din ISP fixa.
Två nätverkskort i datorn fixar ditt problem. Har också BBB, kör med en dator som router och ett litet LAN bakom den kopplat till en switch. Om du nu bara har en dator + xbox så behövs inget så avancerat. Sätt på Internet connection sharing på datorn efter att du installerat det andra nätverkskortet så ordnar det sig
Bookmarks