Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: hur gör man för att få med subtitles i en film ?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Post hur gör man för att få med subtitles i en film ?

    Hej jag är ganska ny inom det här med xbox och filmer på dess hårddisk.Jag trodde att man kunde ta till exempel en film som jag hade laddat ner för en vecka sedan maid in manhattan och lägga in den i en mapp som heter manhattan tillsammans med en *.srt fil och ftpa den till f:\videos

    och när man då spelar upp den i xbox mediaplayer så skulle man få den med subtitles men det fungerar ej.

    är det ngot som jag har gjort fel ?

    tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har du

    f:\videos\kalleanka.mpg
    f:\videos\kalleanka.srt

    (eller kalleanka.sub)

    så skall det fungera. Glöm inte kolla inställningar i xbmp också så att subtitles är ON och subtitle font = MPLAYER.

    Och kör en sen cvs-version, kommer inte ihåg om subs var OK i officiella 2.3:an.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    Talking

    Tack för tipset Hansi nu funkar det som det ska

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Hansi hur skall man gå till väga om man har en DivX film på en CD-R skiva men har subtitles i submappen på xboxen var skall man göra en hänvisning fr DVD till Submappen så att XBMP letar där istället?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Hansi hur skall man gå till väga om man har en DivX film på en CD-R skiva men har subtitles i submappen på xboxen var skall man göra en hänvisning fr DVD till Submappen så att XBMP letar där istället?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Evox.ini från superdisc 3.5 borde vara konfigurerad så det fungerar, men jag har aldrig testat :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Oki tackar ska genast testa igen, jo en sak till när jag vill spela musik filer (vanliga) i XBMP så när jag kollar min musik ser jag filerna men när dom skall spelas hoppar det in i MSDASHBOARDEN & Musik, vad skall man göra & var ändra?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Oki tackar ska genast testa igen, jo en sak till när jag vill spela musik filer (vanliga) i XBMP så när jag kollar min musik ser jag filerna men när dom skall spelas hoppar det in i MSDASHBOARDEN & Musik, vad skall man göra & var ändra?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">XBMP har inte lärt sig spela upp vanliga musik-cd än utan tar hjälp av ms dashboard :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Tackar Hansi,
    Hmm mediaplayern i Windows tar ju på alla format även DVD kunde inte MS ta in en sådan iställer
    Jo en sak till ställer inte XBMP in frameraten in automatiskt & anpassar sig själv efter filmens framerate (det hackar lite ibland lite retligt) typ 23.976 så hackar det OM det står på 25 el 24

    <small>[ 12 May 2003, 09:02: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Microsoft kommer uppdatera dashboarden så att man kan spela upp divx osv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    att man kan spela upp divx osv...[/QB][/QUOTE]
    Är du säker på att de ger den divx/xvid support? MS är mycket imot piratkopiering inom alla områden, och divx och xvid formaten används mycket till det. Så jag tror knappast den kommer få support för dem, därimot quicktime och sånt..
    Ang xvid formatet så får de väl inte använda den, om de inte gör open-source pga "GNU General Public Licensen" som xvid formatet har? Eller den licensen kasnke bara gäller datorer? För kiss har ju en dvd spelare som stöder xvid.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Att ha subtitles i Subtitle mappen & spela upp en film på DVD spelaren & att texten skall visas funkar inte XBMB Hansi, måste man inte namge en genväg till mappen Suptiles för att XBMP skall fatta att den skall leta där?

    <small>[ 14 May 2003, 11:00: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Hur gör man för att flasha med nya bios
    By ECO in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 01:10
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •