Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Tvguiden funkar ej...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Red face Tvguiden funkar ej...

    En fråga till er som kör en rätt så färskt cvs version.

    Har någon som har fått den nya "tvguiden" att funka?
    Jag har testat allt och jag får bara de svenska kanalernas namn, men inte några filmer. Xboxen connectar alltså inte till internet. När jag går in i tv guiden på menyn så kommer jag in direkt, vad jag har fattat så skall xboxen connecta internet då.
    Jag har testat både xbplayer som dashboard och applikation.
    Jag har även följt guiden, använt nyaste programet för att skapa listing.xml filen.
    Även lagt in "tvguide12.xpr,tvguide16.xpr,tvguide20.xpr" i media katalogen
    <home> i config.xml filen har rätt sökväg, .cut filen på c: har oxå rätt sökväg.

    Så här gjorde jag listing.xml filen.

    tv_grab_sn --configure

    to configure it
    then afterwards to get all the listings run:

    tv_grab_sn. >listing.xml

    Sedan så la jag listing.xml filen i xbplayer katalogen, och de kanaler jag valde visas. Men inte filmerna som är på dem :-(

    Ingen som vet någonstans där man kan tanka hem en svensk listing.xml fil, så jag kan utesluta felet där?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag följde instruktionerna på samma sätt som du. Jag kan inte se kanalnamnen ordentligt, men jag ser vilka filmer/program det är och kan se vad dom handlar om. Min listing.xml blev 2.6MB, jag valde inte ALLA program när jag körde --config utan bara dom jag bryr mig om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    XBMP ska inte connecta till internet du är tvungen att använda PC:n till att skapa listing.xml så fort du vill uppdatera.

    Och har du kört configure och valt vilka kanaler du vill ha så ska de fun ka..

    Funkade direkt för mig iaf.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av wmadoss:
    <strong>XBMP ska inte connecta till internet du är tvungen att använda PC:n till att skapa listing.xml så fort du vill uppdatera.

    Och har du kört configure och valt vilka kanaler du vill ha så ska de fun ka..

    Funkade direkt för mig iaf.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det förklarar hela saken... Då är ju text-tv ändå bättre på att visa tv progran. :-(

    <small>[ 19 March 2003, 16:13: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    För tillfället ja för Tv-Guide funktionen ser ju ändå ut som skit tycker jag än så länge.

    Men annars är det smidigt bara att lägga upp ett AT schema (körs varje dag)på din PC som kör update-listing.bat och som sen anropar ftpscript.txt där du har info om din xbox.
    Då går PC:n upp och uppdaterar listing.xml och sen ftp:ar över den till din xbox i den katalog som du specat i ftpscript.txt, så det är rätt smidigt när du satt upp det.
    Men som sagt nu ser det ut som skit...

  6. #6
    gjazz Guest

    Post

    dum funktion, men tyskar gillar sånt där.

Liknande diskussioner

  1. xboxen va på nyårs party nu funkar inte spel
    By jungleba in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 23:54
  2. Funkar eran konverter med PS2 Rattar!?
    By Spikex in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 19:56
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. Funkar med alla, eller?
    By Yojimbo in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 09:20
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •