Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: ftp-root med XBMP som dashboard, problem!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Question ftp-root med XBMP som dashboard, problem!

    Har satt XBMP som Dashboard och det funkar fint.

    Däremot när jag vill använda ftp-servern så har ju vad jag förstår XBMP en egen sådan. När jag nu kopplar upp mig mot xboxen så kommer jag in i 'fel' partition. Jag kommer in i e:. Jag kan lägga till i mitt ftp-bookmark att jag vill komma in i f: och det fungerar. Däremot när jag skriver c: så kommer jag förvisso in i c: men den är tom?

    Deta innebär att jag inte kan ändra tillbaka så att jag får EvoX som default-dashboard/ftpserver.

    Jag upptäckte problemet när jag skulle använda xISO xFER för att extracta en ISO direkt till xboxen. Jag får felmedelandet "CWD failed. E:/f/games: directory not found"

    Tacksam för tips och hjälp.

    /floink
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    E:/f/games ?? skall det inte vara E:/Games eller har du en mapp under E som heter F?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Post

    Det är det som är problemet. xISO xFER tror att den ska komma till en ftp-root som ligger nivån ovanför e:, f: osv. Men eftersom XBMPs ftp-root är satt till e:\ så lyckas den inte.

    Iaf tror jag att det är problemet. Jag skulle vilja sätta ftp-root i XBMPs config.xml eller nått. Jag vet bara inte hur. Jag vill ha tillbaka EvoX menyn som default dashboard =(

    /floink
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    *.xml kan du öppna i word, det här är vad Antigonos24 har skrivit ang att köra xmp som dashboard:

    Först och allt se till att du har en riktig "xbox bootcd". Ifall du skulle misslyckas. EvolutionX är exempelvis en bra bootcd.

    Att lägga in xbplayer som dashboard skit enkelt, lägg in xbplayer under "c:\xbplayer" på xboxen.
    Lägg sedan in "XBOX Media Player.cut" och "xbplayer.xbe" i roten på c:\. "xbplayer.xbe"
    brukar heta "default.xbe".
    Editera sedan filen så det står
    <shortcut>
    <path>Harddisk0\Partition2\xbplayer\xbplayer .xbe</path>
    </shortcut>
    Se till att xbplayer.xbe filen heter xbplayer.xbe och inte default.xbe. isåfall döp om namnet.

    Det är allt, som behövs för att xbplayer ska bli dashboard.
    Men ska du kuna starta EvolutionX riktigt efteråt från xbplayer, så måste du trixa lite.
    Lägg in EvolutionX under "c:\utils\evovolutionX". Och även editera "config.xml" filen i xbplayer.
    Lägg till dessa rader precis innan "</applications>" slutar.
    <bookmark>
    <name>Vertyg</name>
    <path>c:\Utils</path>
    </bookmark>
    Då startar du EvolutionX från vertyg i mina program. Orsaken till att du var tvungen att göra såhär, beror på att evolutionX bara funkar riktigt på c:\.

    För mig så funkar detta som jag visade nu hur bra som helst. Och eftersom jag använder xbplayer så mycket, så är det jobbigt att sega igång evolutionX före.
    De har även fixat så vanlig ftp funkar i xbplayer, men det är inget jag rekommenderar än. Kör med filezilla klienten, den funkar skitbra. :-)

    <small>[ 25 March 2003, 13:09: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24

    Post

    Vanlig ftp funkar kanon i nya XBMP så det är lugnt.

    Om man har problem med FTP i XBMP som dashboard så kan man också ändra följandei config.xml
    &lt;dashboard&gt;xboxdash.xbe&lt;/dashboard&gt;
    och här skriva in tex evolution-x dashboarden (dvs sökvägen)då startar den när du väljer reboot i XBMP och väljer du sedan reboot i evolution-x så startas XBMP igen så körde jag innan filezilla stöd fanns.
    Ang iso xfer så funkar den inte så bra med FileZilla sista versionen som kom idag el igår ska funka bättre men har inte testat.
    Tom C partition ska du inte ha då är det något annat fel.... byt ftp klient eller nåt...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    37
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Tackar för hjälpen. skall testa detta senare, jag skulle föredra att ha xbmp som dash. Jag har inte börjat leka med sena CVS versioner av xbmp än men det kommer nog =)

    När ni säger filezillaklienten menar ni då Win32 versionen?

    Jag lyckades iaf komma tillbaka till ursprungsläge mha superdisk-boot och orginal config.xml
    AVSTÄNGD: Kringgått filtret som tar bort namn på konkurrerande företag i forumet.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    Fråga Antigonos24 han har xbmp som dashboard.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av floink:
    <strong>Har satt XBMP som Dashboard och det funkar fint.

    Däremot när jag vill använda ftp-servern så har ju vad jag förstår XBMP en egen sådan. När jag nu kopplar upp mig mot xboxen så kommer jag in i 'fel' partition. Jag kommer in i e:. Jag kan lägga till i mitt ftp-bookmark att jag vill komma in i f: och det fungerar. Däremot när jag skriver c: så kommer jag förvisso in i c: men den är tom?

    Deta innebär att jag inte kan ändra tillbaka så att jag får EvoX som default-dashboard/ftpserver.

    Jag upptäckte problemet när jag skulle använda xISO xFER för att extracta en ISO direkt till xboxen. Jag får felmedelandet "CWD failed. E:/f/games: directory not found"

    Tacksam för tips och hjälp.

    /floink</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Kör du den nyaste cvs versionen xbmp? Isåfall så borde du komma till ett ställe, där du får välja vilken partion du vill gå in till. Om jag minns rätt så är inställningarna ang ftp inbakade i .xbe filen, så du måste själv kompilera xbmp om du ska ändra. Jag rek för övrigt Filezilla klienten eftersom den är mest kompatibel med xbmp. De använder ju sig av filezilla servern så...
    Använder man FlashXp, så visar den inte alla filer och kataloger. Och det är "slumpvis" filer som den inte visar. :-(

    <small>[ 26 March 2003, 21:40: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Liknande diskussioner

  1. Problem med DVD Kit i XBMP
    By XboxZpox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 14:24
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Problem med dashboard
    By TriggerHappy in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-04, 14:02
  4. Problem med FTP..
    By dooz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-03, 14:41
  5. Är V4-maskiner lika struliga som V5 med olika CD-r-media?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-06-10, 01:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •