Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: FTP-server?

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22

Arrow FTP-server?

Jag har problem med att sätta upp min FTP-server. Jag kommer åt den från min dator via den interna IP:n, men jag vill kunna komma åt boxen när som helst från vilken dator som helst - utan att behöva ha datorn igång. Jag har ställt in min router på port forwarding, men det vill sig inte.

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    N/A
    Respekt
    0

Lässen att jag inte har något svar på din fråga då jag inte ens vet hur man ska göra för att få i hopp datorn med xboxen. Jag har också en router, hur gorde du?
    Niwssen

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Ern:
    <strong>Jag har problem med att sätta upp min FTP-server. Jag kommer åt den från min dator via den interna IP:n, men jag vill kunna komma åt boxen när som helst från vilken dator som helst - utan att behöva ha datorn igång. Jag har ställt in min router på port forwarding, men det vill sig inte.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag är inte säker på att jag har fattat rätt, men vill du kunna logga in på xboxen utifrån en annan dator från internet?
    Fungerar det bra på evolutionX? Problemet ligger väl med routern, kan du ftp att funka från datorn? Det är ju lättare att fixa så det funkar på den först.

Detta är inte vad du var ute efter men:
    Det kommer troligen komma http styrning till xbmp, så man kan styra den därifrån eller via nalle. En kille håller på att jobbar med det nu, vad jag har fattat. Men du är ute efter att kunna skicka och ta imot filer till xboxen eller?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Niwssen:
    <strong>Lässen att jag inte har något svar på din fråga då jag inte ens vet hur man ska göra för att få i hopp datorn med xboxen. Jag har också en router, hur gorde du?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det är ska bara vara att plugga i, du har ingen brandvägg eller dyl som är i vägen?

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    22

Ah, jäklar, vilken noob-miss av mig. Var ju tvungen att låta en polare prova från andra sidan internet... Nu funkar det skitbra, förutom låg hastighet från IE:s FTP-klient.
    Tack ändå Antigonos.

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    N/A
    Respekt
    0

Jag har en brandvägg det är det som är problemet.
    Niwssen

Liknande diskussioner

1. Bättre FTP server än Filezilla
    By cHaOs in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-13, 00:28
  2. FTP Server Program på boxen?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-22, 18:12
  3. Unable to connect to IRC Server MIRC
    By Nikko in forum PC - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 21:57
  4. ftp problem