Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: IMDB error

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post IMDB error

    Är det någon som vet hur man får IMDB featuren till att fungera i XBMP. Jag får hela tiden error 10060 och den kan inte connecta till us.imdb.com! Har läst nått om att man ska sharea sitt internet, hur och var?? Min shoucast internetradio fungerar fint. Använder relax, kör igenom switch o 2mbit modem...
    plz help!!
    Max

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Hur har du kopplat switchen? Vilket OS kör du? Om du kör xboxen via datorn så skall du bara gå in i nätverksanslutningar och välja "konfigruera ett hemmanätverk ......" (winXp). Om du har kopplat switchen som en router så skall du inte behöva göra något, detta kräver dock att din ISP tillåter dig använder flera IP adresser.

    <small>[ 01 April 2003, 09:11: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Det låter som du har ett DNS problem.

    Testa byt ut us.imdb.com mot deras IP istället (pinga us.imdb.com så får du reda på det) .

    Anledningen att shoutcast fungerar är att de använder IP adresser och inte DNS namn.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    "don't use DNS for imdb" står det i readme filen! Men jag vet inte så mycket om dns, har imdbs ip men var ska jag pastea in den i så fall??

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Som jag skrev i föregående inlägg byt ut us.imdb.com mot IP adressen i din config.xml

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Post

    Det finns inget ställe i min xbmp config.xml där jag kan skriva eller byta ut us.imbd.com! Är det nått jag har missat??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    25

    Post

    Sorry fel av mig.

    Det du får göra är att antingen specar du en nameserver i config.xml som kan hitta us.imdb.com testa 194.213.64.33 (telenordias DNS) den funkar bra.

    Eller så kan du använda din gateway/router om du har någon tex din PC.

    Men testa lägg in 194.213.64.33 det är nog smidigast.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    Följ wmadoss råd så funkar det nog.

    Annars så ställer jag samma fråga som jag ställde i början, hur har du kopplat switchen? Har du kopplat den som en router, eller som en vanlig hub i nätverket?
    Ifall du har kopplat den som en router, så måste din ISP tillåta dig använda fler än en ip.
    Har du den som en hub, så måste ju xboxen gå ut till internet via datorn. Då är knappast problem dns server, utan att dela internet
    uppkopplingen. Vad jag har fattat så gör den det via relax då, funkar relax för dig?

    En bra lösning på ditt problem är att försöka narra på någon din switch, och köpa en router istället. För med en router så skriver man bara in vilka dns serverar man vill använda, och det räcker med en Ip från din ISP.

Liknande diskussioner

  1. startar om blinkar rött grönt och får error 13
    By ecen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-16, 23:55
  2. Error 13-14. Är det kört nu eller?
    By T-Bone in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 17:08
  3. ftp-problem Socket Error
    By donkey_kong in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-25, 16:50
  4. Error 21 vid start av msdash...
    By Markus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-23, 10:59
  5. ERROR
    By tebckman in forum Hjälp med messageboarden
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 14:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •