Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: DVD genom Relax

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    karlskrona
    Respekt
    0

Post DVD genom Relax

Jag undrar om man kan ha en DVD-film inlagd på hårddisken på datorn och spela upp den genom relax ?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av snorbroms:
    <strong>Jag undrar om man kan ha en DVD-film inlagd på hårddisken på datorn och spela upp den genom relax ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Du menar alltså som dvd format? (Vobar). Det borde gå, det var något strul med att köra .ifo filen för ett tag sedan.
    Hur det är att köra .ifo från hd nu vet jag ej.
    Iaf så är dvd funktionen under utveckling och funkar så dåligt, så det är inget jag rekommenderar dig att göra än. Testa och kör en dvd film från dvd spelaren, så fattar du vad jag menar.

<small>[ 01 April 2003, 17:52: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    karlskrona
    Respekt
    0

man får väl helt enkelt vänta å se ..
    tack för svaret iallafall.

Registrerade
    Oct 2002
    Respekt
    23

Jag laggt in en dvd image i Deamon Tools och delat ut Deamon enheten i Relax. Det går att kolla på en enstaka film och så, men kan bli lite jobbigt i längden eftersom jag fått köra vob filerna en och en. Jag har dock märkt att IFO filerna fungerar ganska bra nu jag har dock inte fått fram någon meny på någon film. Har hört att nästa Officiella version skulle vara jävligt vass och slå ut dvdx totalt.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    karlskrona
    Respekt
    0

Har du fått IFO-filer till att funkar? jag märkte med att det funkar å köra alla små-vobarna , fast det är ju som sagt ganska jobbigt.
    IFO-filerna funkade inte på min , men jag har bara den officella 2.3 å inte nån senare build.
    Men tror du det kommer att funka i nästa version?

Nån som vet när den beräknas komma ut?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Att IFO-filer inte funkar för dig, beror på att du bara har den officella 2.3. För övrigt så funkar det dåligt för mig oxå, har dock inte testat så mycket... Nästa version är det ingen som riktigt vet när den kommer ut, men den kommer snart. De tänkte göra nästa version till den stabilaste hitills, så de håller på att bugfixar för fullt nu. Så när den kommer beror på när de tycker sig ha fixat de viktigaste buggarna.

Jag själv tror tyvärr inte att nästa officiella xbmp, kommer vara i närheten av "dvdx", men man får alltid hoppas. Orsaken att det har alltid tagit tid att få något att funka riktigt bra i xbmp, så fort de fixar något så dyker en ny bugg upp :-(

Det jag har fattat som kommer hända strax efter releasen av 2.4an är att:

1: schatten´s kommer släppa nästa version av tv guiden, det ska vara mycket nytt (å,ä,ö) stöds såklart. (han håller på för fullt med den nu)

2: grompf´s + "någon mer", fixar dvd spelaren så den blir riktigt användbar. Kanske bättre än "dvdx"

3: q-silver´s WebServer kan bli intregread i cvs´en.

4: Det var tal på att göra den mycket mer skinbar, ex skulle man kunna flytta menyer osv. Troligen kommer man kunna byta skin som EvolutionX.

5:Frodo fixar en massa bugfixar + andra godsaker som vanligt.

OBS: Att detta är bara vad jag har fattat. Vilket innebär att det alls inte behöver bli så här...

<small>[ 09 April 2003, 14:33: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Apr 2003
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

Någon som testat att lägga till en dvd-image (.img) i relax å sen köra den på boxen? Jag fick det inte att funka (har xbmp2.3 och relax 0.6). Fick upp så jag kunde se filen men filmen startade inte. Står i XBMP23.pdf såhär :"Stream files directly från iso/bin/img/zip files (only via relax)" så det borde funka. Perfekt om man som jag har tillgång till lite filmer men inte skaffat nån dvd brännare än. Funkade inte heller att köra filen från boxens hd =/ Mountade jag imagen i deamon tools på datorn så fick jag bara upp filerna vob och ifo mm på boxen så det verkar inte gå att köra så heller. Nån som vet hur jag ska göra och om det går?

Liknande diskussioner

1. ReLaX problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    By Ph4z3 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 00:27
  2. Streama DVD filmer med RELAX?
    By mkoos in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 10:36
  3. Relax relax problem
    By Umberto in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-09-09, 22:21
  4. relaX
    By Maverick in forum X-BOX Spel/Mjukvara